Skrivet den: 2011-08-04 Klockan: 12:23:58

Rush-morgon

Vilken morgon.
Klockan är bara 11 och jag är slut....IGEN.
Nu får ungarna växa upp, snabbt, eller också går jag i bitar.
Hur ska detta gå till?

Men det var inte det jag skulle svammla om idag/nu utan berätta om mina REA-fynd som vi sprang på igår när vi skulle ut och leta födelsedagspresent, både till Irma och till barnet som vi ska till när väl födelsedagskalaset blir av. Hittills så har det blivit inställt två gånger på grund av sjukdom.
Men bäst att ha presenten inhandlad ifall att...

Hur som helst, vilket för övrigt verkar vara ett av mina favorituttryck eftersom jag alltid kommer på villovägar när jag ska berätta någonting...

Hur som helst, vi gick in i matvaruaffären för att köpa ketchup, Heinz som bara finns i VISSA affärer. Den kanariska ketchupen får jag verkligen säja, ursäkta alla kanarier, men den smakar verkligen blaj.
Så Heinz förbrukar vi i massor här eftersom min unge är som vilken 4-åring som helst och ska ha ketchup på verkligen ALLT. Ja kanske inte pannkakor då, men det är på gränsen att vilja ha där också ;)

Rätt vad det var så "råkade" vi komma in på deras klädavdelning och REA. Och hur kan man gå förbi ställning efter ställning med kläder för 2,3 och 4 euro?
Det går ju bara inte.
Fast BÄGGE ungarna har kläder så de både har och blir över.



Så det blev en hög därifrån kan jag säja.
Och det var när vi satt och provade kläderna därifrån OCH kläderna som kusinen lämnat efter sig när de åkte igår >>>, YTTERLIGARE en anledning till att jag inte borde ha köpt något nytt, det var då jag började känna lukten av något bränt.



TYPISKT!
Jag hade gjort en typisk mamma-miss och glömt kokande nappar på spisen och nu var de ett minne blott.
Surt eftersom jag köpt speciella nappar (från Maxi, inget speciellt i Sverige men här finns de INTE) och tagit med hit. Ett trepack, varav den första kastades bort igår medans jag fyndade på REAn, och den andra nu brändes fast i en kastrull. Bara en kvar alltså.
DEN får vi vara rädd om.

Så mellan att prova kläder, bränna fast nappar och jaga skenande bebis som på något mystiskt sätt lärt sig att krypa i ett rasande tempo, och lyckas komma till ställen man trott att hon ALDRIG skulle hitta. Typ Alexanders rum och börja riva ner alla hans fina handgjorda teckningar från dörren.

Mellan allt detta så har det inte hunnit blivits så mycket annat gjort.
Men jag tror att jag ska försöka mig på att koka en napp till, under ständig tillsyn naturligtvis. Och så tror jag att resten av dagen får gå i garderobsinventeringens tecken. Eftersom vi ju redan börjat så smått.

Och efter väl utfört arbete i provhytten så förtjänar man en glass.
Ja inte mamma då, hon får vänta tills på lördag....om vågen vill ;)

Hör av mig.

/Y

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Typiskt med napparna. Ni får vårda den kvarvarande ömt eller så får vi skicka ner ett tre-pack nappar :) Hör bara av dig om du vill att jag skickar lite nappar. Kram

2011-08-04 @ 20:22:18
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0