Skrivet den: 2011-08-10 Klockan: 14:32:34

Helgens stegmusik

Jag har ÄNTLIGEN laddat hem (nej vad säjer jag, sånt gör ju inte jag), lite ny musik till musikmackapären.
Musik är väldigt viktigt för mig när jag kör mina fettbrännarturer. Har jag ingen bra musik i öronen så lägger jag av på en gång, tappar stinget, förlorar motivationen.

Man Jag får se till att ha den fulladdad hela tiden. På något konstigt sätt så laddas den ur med gämna mellanrum. Speciellt då det varit fotbollsmatcher som inte visats på TV:n.
Någon använder den men glömmer att ladda den...hmmm.
Vem kan det vara?

Typiskt nog så brukar den oftast få slut på baterier när just JAG använder den, mitt ute på en tur, och vips så är motivationen borta.
Nyladdad och med ny musik alltså.
Det lyckades jag med i helgen.
Den gamla musiken började bli lite tjatig.

Men först ett stort TACK till alla rara kommentarer om mitt viktgnäll. Ni är så snälla som kommer med pepp och råd när jag blir ledsen på vågen. >>>
Som ett råd löd, att mäta mig, så gjorde jag det.
Vet inte varför jag inte gjort det på så länge.
Har jag varit rädd för måttbandet?
Mycket möjligt.

Resultatet:
Lår: minus 3 centimeter
Stuss: minus 2 centimeter
Navelhöjd: minus 5 centimeter
Byst: samma som innan
Det kändes ju genast lite mer positivt och gav lite vilja att kämpa på.

Men nu, en ny låt till mackapären som jag tog för att Alexander förälskade sig i den under Sverigesemestern.
Jag tycker igentligen inte on blipp och blopp-musik, som denna är ett typ-exempel på. Men rytmen är bra och den passar precis in i den gångrytm som jag har.
Så den får hänga med ett tag.



Nummer två är en gammal goding som jag glömt bort att jag hade i cd-hyllan. Jag köpte skivan bara för denna låten och lyssnade sönder den.
Så fick den vila ett tag men så fick jag upp ögonen för den igen där två tjejer på fejjan tog upp den som fredagslåten.

Jag är förälskad i den och Alexander är förälskad i den och jag tror minsann att Irma är på gång hon också. Vi spelar den om och om igen, till Octavios stora förtvivlan.
Det här låten blir jag uppriktigt lycklig av när jag lyssnar på den om och om igen.
Här kommer den:



Det var helgens fettbrännarmusk det. Mer stegmusik finns under kategoring "Operation fettsanering" >>>
Håll till godo.
Nu ska vi snart äta tårta. Men jordgubbarna var fula så vi får dekorera med godis istället till Alexanders stora lycka.

/Y

PS Veckans strand-walks-bild:


Kommentarer
Postat av: Ama de casa

jag lyssnar nästan inte alls på musik längre. Jag pratar på promenaderna. Anders önskar nog att mitt musikintresse ska hämta sig igen :-)

2011-08-10 @ 19:37:48
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Annelie

Men se där... vad roligt!!!! Visst känns det roligare att se att man faktiskt minskar fast det inte syns på vågen!! Bra jobbat!!!



Fick ditt mail, jag ska fixa dvd skivorna i morgon och ska lägga på dem innan helgen på lådan!! Du får bjuda på fika (om du har lust) nästa gång jag kommer ned!!!

2011-08-10 @ 20:20:28
URL: http://anneliestankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0