Skrivet den: 2011-04-01 Klockan: 11:30:26

Ny fredagsrutin

Idag är en BRA dag!
Idag är det fredag, solen skiner och vågen har visat på 0,5 kg denna morgon.
Jag är vid gott mod.

Nu ska jag inte sitta här och svammla utan jag ska pang på rödbetan och introducera min nya fredagsrutin: storstädning.
Som jag skrev tidigare så äter vi ju lunch med svärisarna på fredagar, något som gör att jag inte behöver förbereda lunchen och därmed borde få en massa tid över. Över till att tex göra hemmet fint inför helgen...

Fast jag har aldrig sett till den däringa tiden...
Försvinner väl kanske här på bloggen eller på fejjan?!?

Har i alla fall tagit mig i kragen och satt igång här. Har damsugit hela lägenheten nu på morgonen så att det är gjort när Irma ska sova. DÅ kan man inte fara fram med damsugare (info. till alla icke-barn-havare). Nu är det fritt fram för damtrasa och toaborste när Lillskatten behagar somna.

Har tänkt som så att om jag bara sover varannan förmiddag så kanske jag håller humöret i schack men hinner ändå lite saker här hemma.
Man kräver inte mycket nu som småbarnsförälder.

Real-life-utmaningen, som denna veckan ska bli TV-situationen i hemmet, får således skjutas på måndagen. Alla är ändå så upptagna med att förbereda tacos och fredagsmys på fredagarna så det blir nog bättre så.

Ha en bra fredag så länge och ta kort på er TV under helgen så kör vi på måndag: REAL LIFE TV.

/Y

PS Detta är INGET april-skämt men JAG har redan gått på ett. Hur många har ni råkat ut för idag? DS

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tack för titten! Skönt med lite rutiner, jag brukar också försöka städa på fredagar men det är lite lättare för mig då jag inte har något smått att ta hänsyn till

2011-04-01 @ 22:39:36
URL: http://systerc.blogspot.com
Postat av: sweetmama

Härligt. Jag kämpar med att få in min rutin torsdagsstäd. Brukade göra så förrut och det var så skönt att komma hem på fredagen och bara få vara just ledig.

Men snart så ska jag väl komma igång med det med :)

2011-04-02 @ 19:20:14
URL: http://sweetmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0