Skrivet den: 2010-09-12 Klockan: 12:30:51

12 september 2010 Ja må hon leva ....

Ja idag är det ingen dag att vara blyg på. Det är ju för 17-singen födelsedag. Och hela 37 år blir jag. GRATTIS Yohanna det har du gjort djädrigt bra.
För visst är jag stolt över mig själv.
I alla fall idag.
Det är värre andra dagar.
Men så är det väl för alla?

- Jag fyller år.
- Är mer eller mindre snygg och välbehållen.
- Är mer eller mindre snäll o trevlig.
- Flyttat utomlands.
- Utbildat mig på högskola.
- Lyckats producera/klämma ut inte mindre än två underbara barn.
- Hittat drömprinsen.
- Dödat hundratals kackerlackor, och det bara den senaste veckan.
- Håller på och skriver två skitroliga böcker som ska bli storsäljare.
- Har gått ner massvis med kilon två gånger och den tredje kommer snart, förhoppningsvist den sista.
- Får snart trevligt besök och ska odna kalas.
...det är inte lite det...och mer blir det med åren.

Idag ska vi inte göra något speciellt. Det blir en ganska vanlig dag. Det blir så när man är vuxen. Tvättmaskinen ska sättas på, disken ska diskas, blöjor ska bytas, livet går vidare.
Men det står i alla fall en chokladtårta i kylen (som jag inte behövt göra själv).
Och jag fick ett par presenter på sängen. Med lillskatten fasthäftad vid bröstet förståss :)

Men en annan dag blir det fesst, glamour och finkläder och bortamat och överaskningar och storvinst på lotto osv....
I alla fall i drömmen.



Puss o kram
Y...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0