Skrivet den: 2010-11-07 Klockan: 12:41:23

7 november 2010 Sex and the city 2

Åh äntligen!
I går så satt vi och tittade runt i TVn. Vi har betalTV. Främst för fotbollskanalen som visar alla Barcelonas matcher. Hur skulle annars O överleva ....?!?
Men där i finns också en hyrservice, man kan hyra en film under 24 timmar. Vi har inte använt den så mycket för det har varit fullt sjå med att hinna titta på TVn, men igår så satt vi alltså och tittade runt för att se vad det fanns för filmer.

Då såg jag den!
Sex and the city 2.
Jag har haft planer på att ladda ner den för att se den själv. O är ju inte så intresserad av kärlekstrams. Men den tiden har liksom inte infunnit sig heller. Och att gå iväg på bio, där den visades för inte så länge sedan.....ja det fattar ni. Det kan jag ju inte.

Sist jag var iväg, var det på Avatar, inte i 3D. Och då var jag gravid.

Men nu fanns filmen alltså här. Och jag hade orken. John Blund hade inte kastat sömnpulvret i ögonen än. Det fanns tid. Visserligen satt jag med Irma i armarna och ammade och försökte söva henne, men det gick så bra så.
Problemet var egentligen bara Octavio. Skulle han gå med på en kärlekstramsfilm????

SNÄÄÄÄÄÄÄÄLLLA!!

Och han är ju drömprinsen, så det är klart att vi såg den.



Åh vad bra den var. Jag kan inte sluta tänka på den. Jag var/är ju en fan av serien och har alla avsnitt på DVD. Den första filmen har jag också sett men vill ha den också. Det är avsnitt/filmer som man kan se om och om igen.
Det är som jag förklarade för O, även om du tycker att kläderna, personerna, omgivningarna och allt runt omkring är överdrivet, för det är klart det är överdrivet, så är själva handlingen, andemeningen i varje avsnitt sanning. Det är sånt som tjejjer går omkring och tänker på.

Som i denna filmen, när Charlott bakar muffins med flickorna och måste gå in i skafferiet för att gråta. Det var så jag nästan började gråta jag också då. För hur många gånger har inte jag suttigt på toan, för mig själv, gråtandes för att ungarna blivit för mycket.

Eller Carries rädsla för att förhållandet ska bli tråkigt och som alla andras. Det är vi väl alla rädda för. Även om det inte tar sig sådana drastiska uttryck som hennes.

Sen är ju filmen kryddad med fina kläder, bra musik och en massa annat lull lull som inte finns i verliga livet. Men det är ju därför man tycker om den så mycket. Alla drömmar som den väcker hos en själv att få vara så där glamourig.

Åh jag är salig. BetalTVn är verkligen värd sin vikt i guld. Nästa gång ska jag försöka se Robin Hood med Russel Crowe. Den verkar bra.
Och det kan bli enkelt, O verkar vilja se den också. Då är bara problemet John Blund.
Hur håller man honom borta?

/Y

Kommentarer
Postat av: Hemmakatte

Bra funktion det där att man kan hyra en film i 24 timmar utan att behöva gå till den videobutik.

Har inte sett SATC 2 ännu men den står på listan!



Slagbordet från Design House Stockholm är originalet.

2010-11-07 @ 23:28:49
URL: http://hemmakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0