Skrivet den: 2010-11-06 Klockan: 13:21:00

6 november 2010 Lördagstjuv

HJÄLP!!!
Halva lördagen har gått, vart tog den vägen?
Nu är det dags att börja med lunchen ju, och så lördagsgodiset.....det har inte kommit fram.

Vi har ju bara ätigt frukost, hängt tvätt, tvättat tvätt, diskat berg, svarat på mail, gluttat lite på bloggar, O slipar i nya balkongen. Men det går undan....håll i hatten.

Jag lyckades ju inte blogga något igår och därför har jag massor att skriva idag, det är inte klokt. Jag får ta det pö om pö.
Först så skrev jag massor på min bok igår. Därför blev det inget bloggande. Man måste passa på när andran faller på, och inspirationen. För den finns inte alltid där så det gäller att få saker på pränt som man har i huvudet och tid och ork. Annars så tappar man bort dem. Eftersom jag inte har en bärbar så kan jag inte bara sätta mig och skriva när jag kommer på nåt bra och detta brukar resultera i att de flesta av mina braida texter glöms bort innan jag hinner till datorn. Jag har försökt att undvika detta fenomen genom att använda ett hederlig gammal anteckningsbok. Ibland lyckas det. Men för det mesta så sliter Alexander pennan ur handen på mig och ska skriva när han ser mig, för hans inspiration faller också på, precis när min gör det, typiskt...

Jag skulle ju visa så fin jag var förra veckan. Jag satt uppe en natt och målade naglarna. När min mor var här så köppte vi ett höstigt nagelack som går ton i ton med min nya scarf och vi skulle måla oss och glassa vid poolen. Men tiden gick och vi hann inte det. Nu har det gått mer tid och jag har inte provat nya lacket.

Till festen förra veckan så satt jag uppe en natt för att äntligen få det gjort, man kan ju inte ha ett oprovat lack i skåpet, och det blev så fint så. Jättefin färg.
Men så hann jag inte fota det innan vi putsade fönstren på söndagen och ...ja, det flgade av.
Finns det nåt fulare än flagande lack?



Men jag är så stolt över att jag i alla fall målade dem och att färgen var bra.
Så jag tror att jag ska försöka måla om dem i natt.

Nu måste jag laga lunch, jag återkommer med mer.

/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0