Skrivet den: 2010-11-04 Klockan: 13:23:00

4 november 2010 Frestelser & begär

Först måste jag bara få häva ur mig en massa galla över datorn. Dj-kla, skit, blääää, pucko-dator. Jag har suttigt här i timmar och försökt få till ett inägg och det går saaaakta saaaaakta nästan händer inget alls. Det är ju dumt att betala för höghastighetsinternet när datorn omöjligtgör att jobba snabbt. Kunde ju lika gärna ha modem med denna hastighet.

Det är datorn som håller på att gå i pension.
Borde investera i en ny innan denna packar ihop totalt. Men det går inte alltid att göra det man borde. Jag kanske kan sälja ett av barnen......nääääää.......billigt?......nej så får man ju inte säja.

Ja jag sitter här igen, framför datorn, med min frukost. Ja just nu så är det inte morgon, snarare lunch, så lång tid har det tagit. Irma har både hunnigt att vakna, äta, bajsa och somna igen. Hela förmiddagen har gått och jag bara sitter här.

Dessa är ett av mina sk. "svaga" tillfällen. Jag har ett par stycken under dagen. Tillfällen då det är så härligt att njuta. Då kommer godsakerna fram och frestelserna är omöjliga att stå emot.
Jag måste snart ta tag i saken för jag är snart tillbaka på min vikt som gravid. Ja du läste rätt. Inte som innan gravid utan MED bebis i magen.
Är det inte meningen att man ska förlora vikt när man ammar?
Ja kanske inte om man hela tiden proppar i sig frestelser.

Men det är ju så gott.
Man måste ju njuta.
Man måste framför allt passa på när det är lugnt o skönt och man kan njuta.
Därför kallar jag dem mina "svaga" tillfällen. För det går helt enkelt inte att stå emot. Jag är ju värd dem eller hur? Så som jag kämpar. Ni ser helt omöjligt :)

Jag har tre svagheter just nu



*glass (en speciell från vår affär), cheescake med jordgubbssylt.
*choklad.....alltid denna choklad
*och ett par nya inplastade kondisbitar som man köper på lösvikt, speciellt då en banan-choklad-sockerkaka

Här-om-dagen tog jag fram mina tjockisjeans (de som jag hade innan den berömda viktnedgången med Må-Bra) och tänk, de passade perfekt.
Nu är det kris, tänkte jag, nu får vi göra något åt detta.

Det var likadant efter Alexanders födelse, men då var det kakor. Jag blev tokig i kakor o kex. Och gick upp upp upp. Men så gick jag ju ner allt igen. Tre år tog det. Men jag var nere på målvikten igen, lagom till att jag blev med Irma. Och nu är det kört igen.

Jag vet ju hur jag ska göra och jag SKA göra det. Men inte än.....(som det brukar låta). Jag hade tänkt att sätta igång efter jul och ge mig själv tiden fram tills dess att komma i ordning efter graviditet o förlossning o småbarnstid. Men jag vet inte om jag kan vänta så länge. Då kanske jag är bortom all räddning :)

Octavio har redan börjat. Han blev skrämd av hur mycket ha hade sympati-gått upp med mig. Han har börjat med steg 1:
- Godis o sötsaker bara på helgerna!
Det är steg ett på min åtgärdslista enligt mitt hälsoprogram som jag hittade på efter Må-Bra-viktnedgången. Det finns en massa steg och man måste ta dem i lugn o ro och vänja sig vid dem. Annars så går allt åt skogen.

Men om detta ska handla min tredje bok. Ska bara skriva färdigt mina två första. Eller så skriver jag dem samtidigt för det går nog inte att vänta.

Nästa "svaga" tillfälle kommer efter lunch då chokladbegäret slår till, då äter jag för att hålla mig vaken. Sedan kommer TV-soffan med glassen. Då äter jag för att mysa. Gott, gott, gott.

/Y

Kommentarer
Postat av: Hemmakatten

Ja, det finns himla mycket snygg inredning i filmen It´s complicated! Ibland vill man bara flytta in i vissa filmmiljöer för evigt ;)



Datastrul är pest. Hoppas det löser sig. Ha en bra kväll!

2010-11-04 @ 19:15:06
URL: http://hemmakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0