Skrivet den: 2010-11-15 Klockan: 12:25:02

15 november 2010 Lång men kort helg

I dag är det måndag igen.
Det känns konstigt.
Helgen har bara flugit förbi. Men ändå känns det som den har varit lång. Tvetydigt? Jag vet!

Det känns nog kort för att vi har haft det så trevligt, för att jag inte har hunnit allt det som jag ville hinna (när hinner jag egentligen det?), men framför allt för att det var helg. Helger känns ALLTID korta.

Men den kan nog kännas lång för att vi har varit innomhus hela tiden. I alla fall alla utom jag. Jag fick mig en liten sväng på söndaglunchen. Men de andra har varit småkrassliga. Ja inte Irma förståss men hon låg och sov när jag fick min sväng. Killarna har varit krassliga med hosta och snor, de har hållit sig innomhus. Där för kan det nog kännas lite långt.

Men vi har haft det trevligt med mys, god mat, TV-tittande, lek, matlagning, pyssel, internetande, hemläxor, städning osv. Allt som en helg innehåller.


Killarna har byggt (ritat) bilabana och lekt hela helgen med den. Jag undrar i
mitt stilla sinne vem det är som har roat sig mest, far eller son? Och är det inte
som man säjer? De billigaste leksakerna är de som underhåller mest?




Självklart fanns det lördagsgodis, både vuxengodis (after eight) och annat godis.
Ja, jag har också en Marimeckoskål. Fick den i present och tyckte den var för fin
för att användas. Men när jag såg att andra använde den som godisskål så tänkte
jag att för 17, här ska användas medans man lever.



Men ni ska inte tro att Irma blev utan roligheter. Nej vi fiskade fram Alexanders
gamla babygym ur förrådet och det verkade gå hem, hos dem bägge..


Men nu är det måndag och det betyder ny vecka med nya uppgifter och planer.

-I dag (måndag) är det föräldramöte i As klass. A får vara hos farmor för Octavio har inte hunnit hem från jobbet då. Irma får jag ta i bärselen. Det ska bli kul att träffa de andra föräldrarna och få höra hur det går för A i skolan.
Man kanske till och med skulle kunna lyckas med att få på sig nåt snyggt och sminka sig lite. Vi får se.

- I morgon (tisdag) kommer äntligen hantverkaren som ska fixa fuktskadorna i vardagsrumstaket och kökstaket. Hoppas bara att han inte ska sätta igång på en gång för jag har inte plockat ihop möblerna, i fall att han bara ska titta först.

- På tisdagseftermiddagen har vi tid hos barnläkaren för Alexander. Han är ju inte sjuk. Men han var ju det för ett par veckor sedan. Och eftersom han var borta från skolan en vecka så måste jag ha ett intyd från läakeren att det var så. Jag gick ju inte till doktorn för A var ju bara hemma med lite feber och förkylning. Så jag fick ju aldrig ett utlåtande från doktorn. Men jag borde alltså ha gjort det för att få detta papper. Nu får jag försöka ordna det i efterhand. Tänk vilken slöseri med doktorernas tid det är här. När varje sjuk måste gå till sin doktor för att få ett intyg. Även om det så bara är en vanlig förkylning. Det är inte så konstigt att man får vänta så länge på en tid.

Sedan är det inga fler tidsbokade möten för veckan, som det ser ut nu. På lördag har Octavio namnsdag och jag har en massa planer på saker jag vill hinna. Men så är det ju alltid. Vi får se vad som hinns med.

/Y

Kommentarer
Postat av: angelzhu

Nothing is impossible to a willing heart

2010-11-26 @ 10:20:38
URL: http://www.uguggs.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0