Skrivet den: 2010-11-14 Klockan: 13:04:13

14 november 2010 Far dag i Sverige

Visst är det fars dag i Sverige idag och det ska även jag uppmärksamma med en kanonbild på min far:
Kapten Göddok (Görgen).



Octavio som är pappa i detta hus får vänta tills den spanska farsdagen men Göddok har fått grattisar via telefonen. Ett paket är på väg på posten (med trosor som du kan sälja till hemmafruarna i kvarteret (internt skämt;) )).

Vad kan jag berätta om min far?
När jag var liten stog vi alltid i fönstret om kvällen och sjöng:
- Var är våran pappa? Han har kört i diket....(låter inte så snällt nu när jag tänker på det).
Bakom vårat hus fanns en liten trädunge, i dagsläget är det en skogsdunge, men på den tiden kunde man se igenom den till gatan som ligger bakom. Och där stog vi i fönstret och väntade på att få se billyktorna på hans bil när han kom hem.

Han var så stor och stark och ibland fick vi rida på hans rygg. Han kravlade omkring på alla fyra och vi systrar fick sitta på ryggen och leka häst.

Pussar pappa, idag är det din dag.

/Y


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0