Skrivet den: 2010-11-02 Klockan: 12:43:19

1 november 2010 Alla helgons dag

Här är det alla helgons dag idag och alltså helgdag. Dvs Octavio är hemma och myser med oss. Jag hade stora planer för denna helgen eftersom den innehöll tre hela lediga dagar. Jag såg framför mig hur vi fick den sista balkongen färdig och inflyttad. Som vanligt tidsoptimisten Yohanna.

Lördagen försvann i allmänt slapp och pumpatillverkning (+ bråket jag skrev om). Söndagen blev vi bortbjudna och hux flux så var det bara denna enda sista dagen kvar att göra underverk på.

För underverk kan man verkligen säja att vi gjorde. Vi tvättade alla fönster i balkongen och de var skitiga kan jag erkänna. Det tog ett par timmar, allt tar ju mycket längre tid när man har en treåring som hänger en i hasorna och vill vara med och jobba i team, men nu är det gjort.
Naturligtvis började det att regna. Det gör det ju alltid när man tvättar fönster eller bilen.



Fönstrena var så smutsiga att det nästan inte gick att
 se ut genom dem. Men vi har inte varit där och tittat
ut genom dem så ofta, så vi kan inte säja att vi lidigt.
Nu ska här bli dresingroom så fort som vi får det klart.




En annan sak som jag också fick gjort är undanstoppningen av nyfödds-kläderna. De har varit för små en bra tid men nu fick jag dem undanstoppade, storlek 50.
Det var väldigt sorgligt, men det är ju ingen idé att ha dem framme. Det kommer ju inte passa något mer bara för att de ligger där och tar upp plats. Nej fram med nya fräsha kläder.
Fast sorgligt var det. Troligtvis kommer jag ju inte att använda dem nån mer gång. Fast skänka bort dem vill jag nog inte än....inte riktigt än:)

Så var denna helgen över, fort gick det, som bara attan.
I morgon väntar skola igen, det var länge sedan (för Alexander alltså).

Hej hopp!
/Y

Kommentarer
Postat av: monica

Hej Yohanna,

Idag var det fest! Många nya o spännande avsnitt som jag inte hunnit läsa tidigare. Och så förlossningsberättelsen ovanpå det! Tänk att det ska vara så smärtsamt för människor att föda barn. När man ser djur föda på TV så ploppar de ju bara ut :-) Kanske var det så även för människan en gång för länge sedan innan vår hjärna började utvecklas och huvudet därmed blev för stort för att barnet bara skulle kunna glida ut! Men nu har du gjort ditt (som det verkar) och har två små godingar att glädja dig åt!

2010-11-02 @ 18:45:53
URL: http://http:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0