Skrivet den: 2010-12-07 Klockan: 22:06:06

7 december 2010 Produktiv & Icke produktiv dag

I går (måndag) blev ännu en produktiv dag eftersom O var hemma och barnvaktade. Det var egentligen den Spanska konstitutionens dag som vi skulle fira, men vi var hemma och pysslade och kurerade oss i stället.

Jag målade färdigt mina projekt i "snickeriverkstaden", som igentligen är en balkong som ska bli dressingroom. Så nu blir det inge mer måla utan just iordningställande av dressingroom som gäller.

Vi tog tag i ännu ett projekt så där i en hast.
Gardiner i Alexanders rum. Han fick en gardinkappa till sitt rum i förra lägenheten. Den skulle ha blivit en hissgardin men jag kom aldrig till skott. Och tur var väl det för nu bor vi någon annan stans och fönstrena har inte samma dimensioner som de hade då, då presenten gavs. Nu har han typ källargluggar i sitt rum. Säkert någon som tyckt att detta var barnsäkert, men det har lite fängelsekänsla över sig.
Stackars unge.

Nu tog jag i alla fall tag i saken. Och medans O putsade fönstrena (han ska ju ha något att göra han också) så klipte jag av gardinen och gjorde två längder i stället, två korta istället för en lång. Och jag tror att det blev över till kuddfodral också.

Det blir ju så mycket mysigare med gardiner och mattor....



I dag, tisdag, har istället inte varit någon produktiv dag. Jag har varit hemma själv med två ungar och försökt att hålla stälningarna. Det märks att Alexander börjar bli bättre för han frågar hela tiden:
-Mamma vart ska vi gå?
Som om vi vore på väg någonstans. Stackare, börjar bli uttråkad.

Därför har det inte blivit något bloggande idag, förens nu då.
Men jag har diskat, vikt tvätt, lagat mat, tagit kort och plockat hit o dit.
Ja, ni vet. Som vanligt i en hemmafrus liv.

Nu ska vi mysa lite i soffan med lite plock (om det går för A springer upp ur sin säng och kan inte sova för han säjer att örat gör ont) och sen ska jag försöka visa dagens månadsbarn.....ni vet vem.

/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0