Skrivet den: 2010-12-28 Klockan: 00:43:09

27 december Julhopping

Vi var ju iväg och julshoppade igår. Eller rättare sagt, VI shoppade inget, vi tittade på alla andra som julshoppade.
Det var meningen att vi skulle uträtta ett par ärenden och sedan bara gå och mysa och njuta av att vara utanför hemmet.
Men det gick inte.
Det var så mycket folk och så myket stress att det liksom kröp in i mig också, stressen.

Helt plötsligt kom jag på mig själv med att köra barnvagnen likt en racingbil och kryssa mellan shoppingstressigt folk. Jag tittade snett på höger och vänster sida på folk som trängdes kring mig och knuffades.
Tills jag kom på att jag hade inget bråttom.
Jag var färdig.
Jag var bara ute och njöt.
Men stressen hade redan slagit sina klor i mig......lugnet var som bortblåst.
Jag längtade hem, till vår myshörna och vår drömgran.

Vi skulle gått och tittat på Tivolit som de slagit upp precis bredvid shoppingcentret som vi var på. Men det visade sig att det bara hade öppet kvällstid och skulle inte öppna förens 17. Varför då? Kan man fråga sig. Det var en besviken liten kille som fick lockas med hem till fika framför TVn.
Vi åker en annan dag.
Med kusinen från Göteborg som kommer idag (måndag) för att hälsa på under två veckor.



Shoppingen lockade inte i söndags. Jag längtade hem
till vårt mys och mina hyacinter som jag till slut fick
och planetar så sött. Fast det dröjer ett tag tills jag
kan lukta på dem, så gröna var de.

God Natt!
/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0