Skrivet den: 2010-12-22 Klockan: 12:51:17

21 december 2010 Alexanders julavslutning ♥

Igår var vi på julfest/avslutning/uppträdande i Alexanders skola. Alla föräldrarna var injudna klockan 9:00 på morgonen för att se årskurserna 3 år, 4 år och 5 år uppträdda i ett litet teaterstycke.
Klart, vid den tiden på dygnat kunde inte Octavio komma och titta, till hans stora förtvivlan, men min svärmor följde med mig.
Och det var tur. För det är svårt att sköta liten bebis, kamera och handväska, samt vara uppmärksam på sons uppträdande, på samma gång.

De var så söta.♥




Det var ett litet teaterstycke som 5-åringarna framförde. Och i det stycket så kom de olika klasserna upp och sjöng och dansade en sväng. Alexander var utklädd till glitter och dansade kring granen. Även om, som A:s lärarinna berättade för mig efteråt, barnen glömde att de skulle dekorera granen under dansen. Men så är ju barn.
Alla barnen var så fashinerade av att det kommit så mycket folk. Och det var ett riktigt kaos.



Precis när A:s klass skulle uppträda så vaknade Irma i bärselen (ett under att hon sovit tills dess i detta kackalorum som var) och var desperat efter mat. Hon lämnade ett stort sugmärke på mitt ena bröst tills jag kom i väg till ett hörn och kunde mata henne. Det var första gången som jag gjorde de, amma i bärselen, men det gick bra.

Efter teatern så sjöng alla barne ett par sånger tillsammans och sedan kom en av de vise männen och delade ut klappar till barnen. Fast A sa att det var tomten....
Så var det över. Barnen gick upp på sina klassrum och föräldrarna fick gå hem.

Min första skolavslutning....som förälder menar jag.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

I måndags var det ju betygsutdelning och det har jag ju inte berättat om. Jag gick dit och fick ta med min Irma i bärselen även dit. Octavio hade inte hunnit hem från jobbet så Alexander fick vara hos farmor, men Irma tog jag med mig.
Jag blev väldigt positivt överaskad. Jag har ju klagat så och haft lite onda aningar över att detta varit en allmän skola och kliantelet som finns där.
Men jag ska faktiskt erkänna att jag haft fel.

Jag är mycket nöjd med skolan och fröken. De är slitna och fattiga men man ser att se anstränger sig och det betyder mycket. När vi föräldrar kom till utdelningen så möttes vi av en film och bildspel om vad barnen har ägnat sig åt under terminen. Fröken berättade lite kort om vad de gjort och vi föräldrar fick ett kort där det stog om barnen och vad de skulle kunna och ett kort omdömme. Väldigt bra.

Vi fick med oss boken som de arbetat i och alla teckningar och hemläxor de gjort. Allt i en väldigt fin mapp.
Jag är mycket nöjd....
Bra! en sten föll från mitt bröst. Bara några saker som vi måste öva på med Alexander under lovet. Som att klä på och av sig jackan tex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0