Skrivet den: 2010-12-01 Klockan: 11:52:34

1 december 2010 PaketPanik!

1! december! Yeeeeah
Helt otroligt.
Vad fort tiden går...för det har jag ju inte sagt tidigare:)

Jag har stora problem med min paketkalender. Eller det ska ju bli Alexanders. Men det är jag som gör den. Eller det är ju det som är problemet. Jag gör den ju inte. För jag vet inte hur jag ska göra.

Tips.....

Sprang iväg till kinesen i regnet igår och kikade på vad de hade där. Kom hem med en påse saker och har 100 ideér men ingen som övertygar mig.
Det måste ju gå fort.
När A kommer hem från skolan så borde den ju helst vara klar.
Den BORDE ha varit klar i morse när han vaknade, men det var den inte.


Fynden hos kinesen: julgran, julpynt, mysstrumpor, kortlek, BlixtenMQueen-
väska, pysselhäften, paketstrumpor m.m.


Har man tur så kan den bli ett lockbete för att få honom att vakna på mornarna. Just nu har vi inga roliga mornar. Jag pussar på honom och säjer god morgon Alexander. Så skriker han rakt ut det första han gör AAAaaaaaaa
Sen skriken har Gå ut, gå härifråååååån. Jag vill inte gå uuuuuuup.
Jag försöker shhhu-a, men det skiter han i.
Då brukar jag bli förbannad och ryta till åt honom och så är den dagen förstörd.
Har jag lite tålamod så kan jag börja kittla honom och det kan hjälpa. Annars så sparkar han på mig om det slår fel.
Det vore underbart med något som mjukade upp morgonvaknadet lite. Som en paketkalender....

Helst ska det ju vara en sydd tavla med en massa påsar att stoppa paketen i. Men det har jag ju inte tid att göra.
Man kan rita en tekning och hänga paketen i.
Man kan ta en galge och hänga paketen på i snören i olika längder.
Man kan ta ett snöre och hänga upp strumpor och vantar med klädnypor och lägga paketen där i.
Ja, jag kan inte bestämma mig.

Som en annan mamma här på nätet skrev. Det är svårt för en 3-åring att se så många paket på en gång, och bara få öppna ett. Så hon skulle bara hänga fram ett om dagen. Jag tror att det lutar åt att göra som hon. Hänga en tomteluva på As dörr och stoppa ett paket däri varje morgon. Något med siffror också, att samla på dagens datum i en kalender och räkna fram dagarna till den 24. De håller ju på med siffrorna i skolan just nu.

Jag återkommen när jag fått det färdigt.
Skynda, skynda....

/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0