Skrivet den: 2009-07-06 Klockan: 15:32:38

6 Juli 2009 Sommar sommar sommar...

Det är måndag och det betyder städdag.
Jag har dammsugit, hanns med innan det var sovdags för Alexander och nu så ska jag skura toór och golv. Tvättmaskinen går redan på högvarn och ren tvätt hänger i solen på balkongen.

Vi åker ju bort över helgerna nu när det är sommar och då åker vi till Octavios föräldrars "sommarstuga" som ligger i Puerto Rico på södra delen av Gran Canaria. Det tar cirkus en timme att köra dit.
Där solar vi och badar hela helgerna och när vi kommer hem så behövs det städas och tvättas. Det faller på min lott eftersom jag går hemma och har tid. Tro inte att jag gör det för att jag är kvinna, nej då, det blir det andra bullar av med när jag hittar mig ett jobb. Fast jag måste ju börja söka för att hitta, men det är ett annat problem.

I Puerto Rico är det samma sak varje dag och det är skönt, avslappnande liksom.
På morgonen går vi upp och äter frukost på altanden med färskt brön och tidning, TV för Alexander.
Sedan borstar vi tänderna och smörjer in oss med solkräm.
Förmiddagen tillbringar vi på stranden som ligger bara 5 minuter bort.

(En toa städad och halva våningens golv skrubbade, Alex sover fortfarande, jag tar en paus...)

På stranden går jag minst fram och tillbaka tills stegräknaren visar på 9000 steg. Innan så gick vi på eftermiddagen men nu mitt i sommaren är det så varmt att på em så ligger vi vid poolen tills det är dags att gå och lägga sig och då får jag inte tid att gå. Så det är bäst att göra det på morgonen så har man det gjort.

Alexander och Octavio gräver sandhål tills jag har gått färdigt och kan bada med dem.
Så badar vi fram tills klockan 1 och då äter vi mellan mål och plockar ihop och går hem för att Alexander ska sova siesta.
Jag och Octavio slappar på uteplatsen med att sola och bada i poolen.

Så äter vi lunch när A vaknar och ligger sedan vid poolen hela eftrmiddagen tills det är dags att ge A middag, bada och gå och lägga sig.
Då sätter sig O och jag och ser på TV och äter nåt smaskens.
Sist nu så hade jag fått ett par svenska skvallertidningar av en granne där nere och jag tillbringade kvällen med ett par öl, ett par cigg och en hel skavllertidning att plöjja igenom. Det känndes så himmla skönt och dekadent att jag bara började fnissa vid tanken på vad jag gjorde. Och jag varken röker, dricker (ja i alla fall inte så mycket som förr) eller är intresserad av skvaller (ja där ljög jag till riktigt ordentligt).



Jag bjuder på en bild från förra helgens badorgie i Puerto Rico. Det tog inte lång tid innan Alexander fattat galoppen med simpuffar på armarna. Nu badar han helt utan rädsla och helt utan respekt för vad som kan hända vid vatten (måste ta tag i det problemet senare) och kastar sig från poolkanten och springer rakt ut i havet ända tills han inte bottnar längre.

Nu är det dags att ta tag i den andra toan och resten av golven. Tvättmaskin nummer två verkar vara på G att avslutas också.

Hat bra!
/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0