Skrivet den: 2006-07-14 Klockan: 14:47:05

16 Juli 2006 Uppdatering

Ja jag har varit borta en tid men det har egentligen inte hänt något speciellt.
Vi håller på och förbereder oss för resan till Sverige. Handlar presenter, bättrar på solbrännan och håller svenskakurs för Octavio.

Sedan sist så har ju fotbollsVM avslutats och vi tittade ganska mycket på det.
Ja inte jag så mycket. För efter att Sverige åkte ut så tappade jag intresset. Men jag kan dock säga att italienarna inte förtjänade att vinna finalen!!!

51154-30

Ja jag har haft en dust med min bank också.
Jag öppnade ett konto här i november i den stora banken BBVA som är ungefär som Sparbanken hemma. När jag öppnade kontot så fick jag betala 12 euro för att öppna och för att få ett Visakort. Det känndes väl ganska OK med tanke på att jag betalar 45 kronor per halvår för att ha mitt Maestrokort hoss Föreningssparbanken. Men nu i juni så hade BBVA dragit 27 euro från mitt konto utan förvarning för något som de kallade administrativakostnader och avgifter. Och de hade dragit 57 från Octavio som har samma bank.
Jag blev väldigt förvånad eftersom jag inte varit på banken sedan jag öppnade kontor utan skött mina ärenden via internet och automanten.
Jag gick dit och frågade hur de kunde ta ut en administrativ avgift när de inte hjälpt mig med ett dugg utan jag skött mitt konto själv och de förklarade att det var så och var 6e månad så skulle det hända. Summan som de drar berodde på hur mycket pengar du hade på kontot och hur många gånger du använt automaten......
Jaha sa jag då, då kan du ta ut mina pengar som jag har på kontot och stänga det. För detta kommer jag inte att betala.
Så nu letar jag ny bank.

Det jag blir mest arg på att de har dragit nästan 1000 spänn från oss två nu i semestertider från vårt surt ihopsparade pengar som vi skulle ha i Sverige. Och detta utan att så mycket som varna eller informera i förhand.
UUUAAAAAAA!!!!!

Annars är vi i bungalowen i Puerto Rico varge helg (fre-tisd). Den är ledig nu och Octavios föräldrar är i Sverige så vi kan vara där själva och njuta.
Ibland kommer det kompisar på besök och då lagar vi middag ihop och har det kul.

51154-31    51154-32

Nu fattas det bara....5 dagar kvar. Sedan kommer vi till Sverige!!!!!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0