Skrivet den: 2016-03-29 Klockan: 09:49:20

Jag är jättehipp och ungdomlig

(Primero solo quiero gritar: vaya mañana más MARRAVILLOSA!
El sol brilla y los niños y yo estuvimos muy de acuerdo hoy. No tenía que correr a la guagua. 
La vida es bonita. 
Yo me conformo con muy poco...ja ja. 

A noche me acostó con una botella de agua caliente en la cama. 
Lo probé hace un tiempo cuando la casa Y la cama estaba congelada cuando era la hora de acostarme. 

Vaya idea más increíble. 
Se calienta las sabanas y la botella se mantiene caliente hasta por la mañana. 
....o madrugada, cuando me levanto. 

Pero no puedo dejar de sentirme como una vieja abuela en las pelis de blanco o negro.....)




Först och främst måste jag få utbrista:
- vilken UNDERBAR morgon!
Solen skiner och ungarna och jag var så överens på morgonen att jag inte behövde springa till bussen. 
Livet är härligt!
Jag begär inte mer. 

I natt gick jag och lade mig med en flaska varmt vatten i sängen. En skitbra ide som jag fick för en tid sedan när både huset och sängen var iskalla när det var läggdags. 

Det funkar jättebra. 
Lakanen blir härligt varma när man kryper ner och man jan ha sina iskalla fötter på flaskan tills de återfår normal kroppstemperatur. 
Och flaskan håller sig varm ända tills morgonen där under täcket. 

Men jag kan inte låta bli att känna mig som en gammal gumma i de svart-vita filmerna från förr...


/Y - som inte bryr sig om, om hon är cool eller ej. Bara hon har varma fötter. 





Kommentarer
Postat av: Freja

Bra idé! Det är så jag använder mina katter...

2016-03-29 @ 21:18:36
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Birgitta S

Vilken bra ide det skall jag prova ute på landet första natten brukar vara kall innan värmen satt sig överallt i stugan.
Hälsningar Birgitta S

2016-04-01 @ 19:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0