Skrivet den: 2016-01-26 Klockan: 15:32:20

Jag var ute i naturen



(La semana pasada me llamó mi amiga y me dijo:
- El sábado que viene vamos al Finca de Osorio. Hacemos Picnic y estamos fuera todo el día. 
- Estás loca, respondí. Sabes la cantidad de cosas que tengo que hacer?!
- Pues. Vamos de todos modos. Y no quiero oír más excusas!

Y fuimos. 
Y tuvimos un día espectacular. 

Así hay que hacer. 
Decidirse y dejar todo. Y solo marcharse. Porqué si voy a esperar hasta que haya terminado con todas las cosas que tengo que hacer, entonces nunca saldríamos. )





























Förra veckan ringde min väninna till mig och sa:
- På lördag åker vi till "Finca de Osorio" (En gård som finns uppe i bergen mellan Arucas och Teror). 
- Är du inte klok, svarade jag. Fattar du hur mycket jag har att göra här hemma. 
- Spelar ingen roll. Nu åket vi. Punkt slut. 

Och det gjorde vi. 
Ut i naturen och hade en underbar dag. 

Det är så man måste göra. 
Bara bestämma sig och sticka. 
Lämna alla måsten. 
För om jag ska vänta tills alla måsten är gjorda, ja då kommer vi aldrig att komma iväg. 





Y - härligt nöjd över sig dag i naturen och inte blev det så mycket kaos hemma heller efteråt. 




Kommentarer
Postat av: Freja

Iblabd är det skönt att lämna alla måsten och bara ta en njutdag!

Svar: Ganska ofta är det så ;)
Yohanna i Las Palmas

2016-01-26 @ 20:34:13
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Birgitta S

Låter skönt ibland måste man ha någon som tar tag i bitarna och drar med en som du skriver skall man vänta på alla måsten??? blir det inte av.
Hälsningar Birgitta S

Svar: Just precis!
Yohanna i Las Palmas

2016-01-28 @ 23:48:51
Postat av: dianaliv.blogg.se

Och ja misstänker att måstena är kvar?
Härlig dag såg ni ut att ha fått IAF 💟

Svar: Självklart! Men det gjorde inget. ....just då ;)
Yohanna i Las Palmas

2016-02-02 @ 05:05:59
URL: http://dianaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0