Skrivet den: 2016-02-17 Klockan: 09:45:28

Jag har haft en morgon



(He tenido un tal mañana. 
Esta mañana fue uno de estos que uno sabe que va a venir alguna vez pero intenta a evitar hasta lo más posible. 

Los niños estaban cansados y se levantaron tarde. 
Se nos hizo tarde. 
Yo no estaba estresada por perder la guagua. 
Empeze a gritar. 
Los niños solo se reían de mí. 
Exploté. 
Los niños empezaron a llorar. 
Yo me puse triste. 

Ahora estoy en la guagua y me siento fatal. 
Por qué tienen que venir estas mañanas?)


Vi har haft en "sån där" morgon idag. 
En sån som man vet kommer att komma men man försöker undvika i det längsta. 

Ungarna var trötta och ville inte gå upp. 
Det blev sent och jag var stressad över att missa bussen. 
Jag började skrika men ungar bara skrattade åt mig. 
Då exploderade jag. 
Ungarna blev ledsna. 
Jag blev ledsen. 
Och nu sitter jag på bussen (som jag hann med) och känner mig misslyckad. 

Varför måste de där mornarna komma?



/Y - som kan berätta att det är grått och regnigt i Las Palmas (det är ju karneval), men soligt och varmt i San Agustin. 




Kommentarer
Postat av: Helena Ode

KRAM

Svar: P&K
Yohanna i Las Palmas

2016-02-17 @ 18:11:55
Postat av: Freja

Låter som alla morgnar här när barnen var mindre... Alla var morgontrötta och alla var sena. Det var så skönt när de blev stora nog att själva ta ansvar för att komme i tid till skolan...

Svar: Härligt att bra att det går över.
Yohanna i Las Palmas

2016-02-17 @ 22:45:28
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Anonym

Känner igen mig så kan det bli ibland
Önskar få veta vilken skola du rek för att läsa spanska för helt nybörjare.

Svar: Skola för nybörjare. Hmmm. Nu har ju jag bara gått i en här och det var ju "La escuela oficial de idiomas" på Plazoleta Farray och den var helt ok tycker jag.
Yohanna i Las Palmas

2016-02-26 @ 13:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0