Skrivet den: 2016-02-11 Klockan: 16:16:15

Jag flyttar in i 2016



(Entró en el 2016. 
Con trabajo de jornada completa, clases particulares de sueco y inglés, los actividades de los niños, el blog, la casa y un matrimonio para mantener, necesitaba un calendario urgentemente. 

Hice mi propio. 

Era mucho trabajo y tardaba bastante en hacerlo, pero ahora es exactamente como yo quería. 
El año que viene sé que tengo que empezar mucho más antes. 

Ahora solo falta meter todas las fechas que hay que recordar. 
- días festivos de Las Palmas. 
- días festivos en San Bartolomé de Tirajana (donde trabajo).
- días libres del colegio. 
- cumpleaños y aniversarios. 
- vacaciones. 
- citas

Es una pasada....)





Mitten på februari och här sitter jag och flyttar in i 2016. 
Hå hå ja ja. 
Snabbhet har ju aldrig varit mitt mellannamn. 
Däremot noggrannhet ;)

Men först vill jag tacka så hemskt mycket för alla käcka tillrop och lyckoönskningar till mitt jobb. 
Härligt att ni tycker att det är lika kul som jag tycker. 
Kontoret kommer att svämma över av kunder så fort lottovinsterna trillar in.
Kul att det är många som vill hitta sin drömbostad här på Gran Canaria. 

Men 2016 ja. 
Med heltidsjobb, privatlektioner i både svenska och engelska, ungarnas aktiviteter, bloggen, huset och ett äktenskap att underhålla, så kände jag att jag behövde en kalender utöver det vanliga. 

Så jag gjorde min egna - tad'a!

Det var mycket jobb och det tog lång tid. Men nu är den precis som jag ville ha den. 
Och till nästa år vet jag att jag måste börja mycket tidigare. 

Nu fattas det bara att jag flyttar in i den. 
Skriver in alla spanska helgdagar. 
- de svenska helgdagarna. 
- de lokala helgdagarna ( som är annorlunda mot Las Palmas eftersom jag arbetar i en annan kommun). 
- skolans helgdagar. 
- alla födelsedagar och jubileum. 
- semestrar. 
- och möten och andra tider som man måste komma ihåg. 





Det är ju inte klokt...


/Y - som har stora förhoppningar om att bli välorganiserad och komma ihåg allt nu. 


PS Naturligtvis finns kalendern "Yohanna &  Familjen Kaos" även till försäljning. ;) DS




Kommentarer
Postat av: Ewa

Lovar att höra av mig när lottovinsten kommer

Svar: Kalas!
Yohanna i Las Palmas

2016-02-11 @ 17:22:51
Postat av: Birgitta S

Härligt att se någon som använder en vanlig manuell kalender det gör jag också inget försvinner om jag inte tappar bort den vilket jag inte brukar göra faktiskt. Däremot för ca 15 år sen eller när det nu var o man skulle ha allt i sin mobil o det var inga Iphone eller andrioder av dagens teknik använde jag kalendern i den o vad händer när telefonen dör?? noll koll så klart tur man inte hade något viktigt jobb VD eller chef utan det var mest tandläkaren som blev fundersam polarna kunde man meddela o säga vet att vi ska ses men inte när?
Det kommer gå bra för dig på nya jobbet du kan bägge språken o det är nog det viktigaste sen gäller det att marknaden håller i sig och det hoppas vi på!

Svar: Tack för välgångsönskningarna. Det känns bra.
Yohanna i Las Palmas

2016-02-14 @ 00:32:15
Postat av: Anonym

Jag gör min egen kalender men via genvägen http://www.personligalmanacka.se/ De har massor av olika varianter att välja på, jag får in alla hekgdagar plus alla vänners födelsedagar och jag kan använda mina egna foton om jag vill! Älskar att ha papperskalender, funkar bäst för mig, kan inte med att ha kalender i telefonen, för pillrigt och oöverskådligt...

Svar: Papperskalendef är härligt. Jag använder dock den i telefonen för påminnelsefunktionens skull.
Yohanna i Las Palmas

2016-02-15 @ 23:59:18
Postat av: Anonym

Och jag menade, som vanligt, inte att vara anonym...

Svar: Ok ;)
Yohanna i Las Palmas

2016-02-15 @ 23:59:56
Postat av: Freja

Men, varför vill din blogg inte veta vem jag är? Det är FREJA som envisas med att vara anonym...

Svar: Tack för det!
Yohanna i Las Palmas

2016-02-16 @ 00:00:54
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Hyrestanten

Skön känsla med en ny kalender :)Nu använder jag bara kalendern i min Iphone. Fördelen är ju att man har med den överallt. Viktigt att varje dag säkerhetskopiera till datorn eller en molntjänst. Blotta tanken på att allt skulle gå förlorat ... Hur fungerar det hos er med barnomsorg/ fritids nu när ni båda jobbar heltid? Har för mig att jag frågat om det men minns inte. Du, jag är så glad för din skull och tror att du kommer att må så gott i och med att du fått det här arbetet. Har ni köpt hus också?
Kram!

Svar: Ungarna går i skolan till 13:30 och då hämtar svärmor DRM och ger DRM lunch. Så kommer mannen runt tre och tar över. Det är ett pusslande.
Yohanna i Las Palmas

2016-02-17 @ 00:22:38
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.se
Postat av: nurryBrula

Cryptocurrency rates are breaking records, which means you have the opportunity to make money on cryptocurrencies. Join our system and start making money with us. Go to system: https://tinyurl.com/yhow3twy

2021-10-25 @ 13:20:53
Postat av: nurryBrula

Cryptocurrency rates are breaking records, which means you have the opportunity to make money on cryptocurrencies. Join our system and start making money with us. Go to system: https://tinyurl.com/yhocj8bf

2021-10-26 @ 17:01:01
Postat av: boodo

Hi, this is Anna. I am sending you my intimate photos as I promised. https://tinyurl.com/yhsqokda

2021-10-28 @ 02:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0