Skrivet den: 2016-02-06 Klockan: 09:13:57

Jag berättar

(Vale. 
Tengo que contar. 
No sabia si iba/debería hacerlo o no. No es seguro que una empresa seria quiere tener publicidad de una madre quejica con un blog. 
 
Pero...
Iba a publicar una foto bonita de la oficina en instagram y sin darme cuenta se veía el nombre de la empresa en el fondo. 
 
Claro!
Una lectora con mirada de falcón lo vió y ahora es oficial. 
Trabajo en la inmobiliaria sueca FASTIGHETSBYRÅN en San Agustín. 
Tengo el mejor trabajo en el mundo; ayudando a personas a realisar uno de los sueños de mucha gente:
Una casa propia en el sol.
 
A so que si tiene una casa en el sur que quiere vender o llaman a lo oficina para comprar una, soy yo que responde el telefono:
- Buenos días, Ha llamado a Fastighetsbyrån. En que le puedo ayudar?
 
Solo es una sustitución de maternidad hasta octubre pero si todo sale bien, me voy a aggarar de este trabajo por un tiempo muy largo en un futuro ;)
 
 
 
 
Jag får väl berätta då. 
Om mitt jobb. 
Jag visste inte om jag skulle/borde göra det för man vet ju aldrig om företaget vill bli ihopkopplade med en gnällig mammablogg ;)
Det är ju inte alla som vill det menar jag. 
Sånt är det ju ingen status i. 
Man får ju visa lite respekt. 
 
Men så skulle jag lägga ut en snygg bild från kontoret på instagram och hade inte alla sinnen på helspänn. 
- Det står ju FASTIGHETSBYRÅN på dörren bakom, var det nån uppmärksam läsare som påpekade. 
Och så var man avslöjad. 
 
Ha ha!
Det gör ju inget. 
Och nu får jag ju äntligen berätta om min stolthet. 
 
Jag har alltså börjat jobba på Fastighetsbyrån i San Agustin på södra delen av ön. 
Jag får jobba med något av det roligaste. Att hjälpa folk att förverkliga en av mångas högsta drömmar. 
Att få en egen bostad mitt i solen och värmen. 
 
Jag är förälskad. 
Jag är överlycklig. 
Och jag är hjärntvättad. 
Jag drömmer och tänker hus, dygnet runt. 
 
Och pappersexercis. 
Det är ju Spanien vi talar om. 
 
Så ringer man till, eller kommer in på kontoret på Gran Canaria, så är det jag som svarar:
- Fastighetsbyrån Gran Canaria. Vad kan jag stå till tjänst med?
 
 
 
 
 
(Fotograf: Gabriel Alzola (min chef som blev så impad över min Fastighetsbyrå-
oranga kavaj att han var tvungen att dokumentera outfitten.)
 
Det är bara ett mammavikariat till oktober men om allt går som det ska så tänker jag hålla fast vid detta för en låååång tid framöver ;)
 
 
/Y - som är ensam vaken klockan sex en lördagsmorgon och undrar vad i hela friden hon håller på med.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ewa

Grattis och lycka till . Det låter bra att du får jobba med något du tycker om och trivs med.

Svar: Tack!
Yohanna i Las Palmas

2016-02-06 @ 09:58:55
Postat av: AnneliH

Grattis! Så roligt, även om det är ett vikariat! Då kanske vi höres om jag ringer när Lottovinsten trillar in i kväll :D Det är min plan i alla fall.
Sedan firar jag med starten av "Mello"
Ha det gott!

Svar: Jag väntar på dig.
Yohanna i Las Palmas

2016-02-06 @ 09:59:11
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Meekatt

Åh vilket underbart jobb!! Grattis!!

Svar: Super underbart!
Yohanna i Las Palmas

2016-02-06 @ 10:10:04
Postat av: Meekatt

Åh vilket underbart jobb!! Grattis!!

Svar: Tack!
Yohanna i Las Palmas

2016-02-06 @ 10:10:04
Postat av: Bertil

Håller tummarna för att du skall få ha kvar jobbet ;)

//Bertil

Svar: Jag med!
Yohanna i Las Palmas

2016-02-06 @ 11:59:31
Postat av: Tjejmorsan

Stort grattis till ditt nya fantastiska jobb :D LOVELY!!! Du kommer att göra så många lyckliga :D

Svar: Tack!
Yohanna i Las Palmas

2016-02-06 @ 13:06:10
URL: http://tjejmorsan.se
Postat av: Vivianne

Grattis Yohanna! Vad roligt för dig! Passar dig perfekt!:)

Svar: Tack!
Yohanna i Las Palmas

2016-02-07 @ 22:32:42
Postat av: Birgitta S

Grattis till jobbet!
Låter både spännande och roligt.
Hälsningar Birgitta S

Svar: Tack!
Yohanna i Las Palmas

2016-02-08 @ 08:55:56
Postat av: Freja

Woohoo, grattis! Ett perfekt jobb för dig!

Svar: Jajjemen!
Yohanna i Las Palmas

2016-02-09 @ 21:49:19
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Hyrestanten

Men så roligt! Grattis till arbetet! Även jag kommer att ringa till dig när jag vunnit :)
Jättefin bild på dig.

Svar: Ha ha!
Yohanna i Las Palmas

2016-02-10 @ 00:01:14
URL: http://www-hyrestanten.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0