Skrivet den: 2016-04-13 Klockan: 09:58:58

Jag finns....eller?!?

(Yo existo!
El otro día me llego un piensamento muy raro. 
Estoy luchando con el tiempo y las ganas para poder escribir aquí en el blog con más frecuencia pero no tengo mucho éxito hasta ahora. 

La vida ha dado un vuelco. 
Mis prioridades han cambiado. 

- Pero qué pasa si no existo si no escribo aquí?
A lo mejor mi vida se pone invisible y todo esto divertido que estamos haciendo se va a perder para siempre si no lo documento aquí. 
Como fotos en un álbum que pierde el color con el tiempo. 
Pronto nadie (y yo tampoco) va a recordar quién soy y qué he hecho....)






Jag fick en sån konstig känsla här om dagen. 
Jag kämpar ju med att få ut något här på bloggen med jämna mellanrum men det går inte så bra för mig. 
Livet har tagit en annan vändning. 
Andra saker fyller min lust- och prioriteringslista just nu. 

Och jag har ständigt dåligt samvete för det. 

Jag gör ju saker hela tiden. 
Familjen Kaos hittar på roliga äventyr att ge sig ut på. 
Intressanta tankar och funderingar poppar upp i huvet jämt och ständigt som jag vill berätta om. 
Men jag lyckas inte få ner det på pränt. 

- Tänk om mitt liv inte finns om jag inte skriver om det, tänkte jag helt plötsligt. Tänk om allt detta roliga bara försvinner ut i tomma intet om jag inte berättar om det och dokumenterar. 
Snart kommer ingen (och kanske inte ens jag) att komma ihåg vem jag är och vad jag gjort. 
Precis som bleknande foton i fotoalbumet.....


Y - som finns!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag undrar oxå om du finns, eller om du kanske bara är ett konstprojekt ;-)

Härligt att du har hittat saker att engagera dig i och att ni gör roliga saker med familjen. Heja dig!

Svar: Konstprojekt? Jo jag tackar ja. Det kanske en är ;)
Yohanna i Las Palmas

2016-04-15 @ 21:01:51
Postat av: Freja

Jag menade inte att vara anonym...

Svar: Jag börjar känna igen dig som anonym nu ;)
Yohanna i Las Palmas

2016-04-15 @ 21:02:55
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Lisbeth

Du försvinner inte, och inte vi heller!
Det är ju så här det är, ibland hinner, orkar, vill man inte skriva. Eller också får man skrivtorka helt enkelt.
Lägg tiden på det som är viktigt just nu, njut av familjen, livet och jobbet.
Vi finns kvar här, ju! ♥
Kramen

Svar: Tack!
Yohanna i Las Palmas

2016-04-21 @ 01:10:40
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0