Skrivet den: 2015-11-25 Klockan: 13:44:00

Jag är julinspirerad



 
(He estado un poco distraido ultimamente.
He encontrado algo en internet y no puedo soltarlo.
PINTEREST.
Lo conocen?
 
Es que no es nada nuevo. Solo es que yo no lo habia descubierto hasta ahora.
Osea, lo descubri durante el verano en Sueci pero no ví como yo iba a beneficiar de esto.
Hasta que un dia lo entendí.
 
Estaba buscando ideas para la cocina nueva.
Por si acaso el carpintero pasara por aqui y monta nuestra cocina- - Nunca se sabe....
 
Y en Pinterest puedes buscar imagenes de todo bonito en el mundo. Y cada foto da paso a 100 mas fotos de cosas bonitas. Que da para 100 mas. A si que nunca termina.
Puedes estar alli mirando cosas bonitas para siempre.
 
Pero tropillé con algo que se llama DECEMBERS DAILY y me parece algo muy bonito.
Hacer un album de fotos y documentar todo lo que pasa durante la navidad mediante la manera de Scrapbooking.
No es exactamente para mi pero tengo unas ideas madurando en mi cabeza.
Vamos a ver.
 
Pero me entro un ambiente de navidad, mirando estas fotos. Y domingo que viene es el primero de adviento y hora para sacar las cosas de navidad.
Pero, mirando a mi casa, he dicho que NO voy a sacar nada hasta que tengamos la maldita cocina montada y lista.
 
Ojala esto puede ocurrir antes de que llega la navidad. Pero como estamos en España, nunca se sabe...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ursäkta att jag har varit lite disträ på sista tiden.
Jag har satt mig ner flera gånger vid bloggen för att skriva men inte kommit till skott.
Mina tankar har varit på andra ställen.
Men något mycket roligare ;)
 
Jag har fått upp ögonen för PINTEREST.
Åh Herre Gud vad sen hon är, tänker ni säkert.
Men inte SÅ sen, är jag faktiskt.
Jag fixade in mig där i somras, när min svägerska började svammla och visa mig något där.
Men jag hajjade liksom inte grejen.
Jag såg ingen nytta.
 
Men NU sa det bara poff och så fattade jag vad det hela gick ut på.
Det började med en bild som jag såg, som jag tykte om och pinnade. Den ledde vidare till 100 andra bilder som var lika fina, och som var och en ledde vidare till 100 andra lika fina bilder.
Och bakom varje bild finns ju en sida med info och beskrivningar om hur man gör, för att få det som är så där fint.
 
Jag har fluktat kök, kan man väl säga.
Möjligheterna är enorma.
OM skickaren nu skulle få för sig att komma och montera upp det där nya köket vi väntar på.
 
Så jag började flukta på andra saker och snubblade över något som heter - DECEMBER DAILY.
Först så trodde jag att det var nån slags planerare för december och hur man organiserar och planerar julen för att få ordning på allt som måste fås ordning på.
Men så var det icke.
 
December daily är ett sätt att dokumentera december månad på och göra ett fotoalbum med hjälp av scrapbooking.
Det är visst nån AE >>> som har hittat på iden och nu har det spridit sig över välden.
Ja, det är ju inte något nytt, som jag trodde.
Det är bara att jag fick upp ögonen för detta nu.
Och jäklar vad sugen jag blev.
 
Men jag tror inte att jag kommer att göra detta på detta sätt utan jag har några ideér som ligger och mognar i huvudet på mig.
Och som sagt, jag fluktar järnet nu för att få så många bra ideér som möjligt.
Måste ju skynda mig.
Första advent är på söndag.
 
Men julstämningen har liksom smugit sig på mig under allt julfluktande på Pinterest och julsånger poppar upp i huvudet på mig titt som tätt. Ja, det hjälper ju inte att vi har börjat öva på Lucia-sångerna på svenskan heller eller att julreklamen på TV och leksakskatalogerna i postlådan börjar att drösa över oss.
Jag som har sagt blankt NEJ till att både pynta och smygstarta innan första advent.
 
Men det är FÖRSTA advent på söndag, vilket betyder att jag borde börja pynta och städa redan på lördag. Vi har nämligen en grill-utflykt på söndagen och ska ut i "naturen" och umgås med folk.
 
När jag kom hem från semestern i Sverige och såg katastrofen i köket så sa jag skämtsamt:
- Ja vi får väl hoppas att vi får det nya köket INNAN jul.
Det var på skämt.
Jag lovar.
För aldrig trodde väl jag att det skulle ta sån tid att få till ett kök.
Men detta är Spanien och här är det mañana mañana för hela slanten.
Jag ser nu att det är advent till helgen och inget kök i sikte.
Och jag tänker INTE ta fram nån jul innan vi har fått undan kaoset i lägenheten.
Så det så!
 
Så jag fluktar jul och julplanering just nu och försöker att glömma min egna, troligtvis uteblivna, julpyntning till helgen.
Men stämningen smyger sig på mig....
 
 
/Y - allt är frid, stjärnan blid. Skiner på.....
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Jag har medvetet hållit mig borta från Pinterest, jag skulle pyssla mig sönder och samman annars!

Svar: Det kan bli så. Då råder jag dig att hålla dig borta. Jag kanske borde ha gjort det också men det var ingen som varnade mig innan och nu är jag fast ;)
Yohanna i Las Palmas

2015-11-25 @ 15:27:09
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Anna

Åh, där åkte jag dit igen! Upptäckte Pinterest i våras och ägnade mycket tid åt att klicka mig runt där. Sedan liksom "glömde jag bort" det hela och inte ägnat en sekund åt det. Tills nu då.... tänkte bara kika in lite på det du skrev om. Och du kan nog gissa hur det gick! Men det finns ju otroligt mycket kul att titta på! Så helt ärligt, tack för du påminde mig om detta!

Svar: Here we go again ;) Man blir fast. Välkommen i smeten....igen!
Yohanna i Las Palmas

2015-11-26 @ 19:42:01
URL: http://smids.blogg.se
Postat av: Lisbeth

Har Pinterest men inte fattat det riktigt än.
Och tror att jag undviker att utforska ett tag till.. ;)
Kram

Svar: Ha ha ja det kan bli farligt om man fastnar där. Men säg till om du vill att jag ska förklara ;)
Yohanna i Las Palmas

2015-11-26 @ 23:01:36
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0