Skrivet den: 2015-03-29 Klockan: 23:34:54

Här vankas det snart semester

....och vi har ÄNTLIGEN fått besök från Sverige.
 
I morgon börjar påsklovet.
...för ungarna.
Jag jobbar förmiddag tills på onsdag och sedan tar även jag och Älsklingen FYRA dagars påsklov.
Och det vankas semester.
RIKTIG semester!
 
Men i fredags fick vi besök.
Långväga besök.
Långt både i tid och distans, det var nämligen ETT år sedan vi träffades senast >>>.
Ska det va så?
Ska man träffa sina föräldrar en gång om året?
 
 
 
 
 
Då var det också mars.
Då vankades det också födelsedagskalas.
Då var vi på G till sommarstugan, så blir det INTE i år.
 
Svärföräldrarna har hyrt ut bungalowen till turister HELA året. Bara juli och augusti ska de ha den själva.
Älsklingen har semester i juni....
Så det blir inget födelsedagskalas i sommarstugan, inget påsklov och ingen semester där.
Själva har de dragit iväg till fastlandet på semester i påsk.
 
Nä, jag är inte bitter.
Hur kan ni tro det.
Mua ha ha ha ha.
Jag är så bitter så det ryket sot ur öronen.
Vi har världskrig här hemma och jag skäller på Älsklingen i sann spy-galla-över-svärföräldrar-så-skulle-aldrig-mina-föräldrar-göra-anda.
 
Så jag har gått och hyrt in oss på mina föräldrars hotell över påsk.
Det ska vankas semester.
RIKTIG semester med frukostbuffe och uppvärmd pool minsann.
Och jag ska ha på mig bikini och sitta i solstol och läsa bok och sippa på något spruttligt i FYRA dagar minsan.
 
- Men Yohanna! sa min mamma i sann mamma-förmanings-ton (hon har kvar den än trotts att jag är över 40). Det här blir dyrt för er.
- Det skiter jag i tänkte jag. Jag ska njuta.
 
Så vi var och inspekterade stället i fredags när föräldrarna hade kommit från flygplatsen.
Hederligt gammalt hotell i San Agustin.
Ganska slitet, knövliga sängar, brist på varmvatten - MEN pool och wifi i receptionen.
Vi passade på att fjäska lite för receptionisten så vi fick välja våningsplan tills vi skulle komma.
Passa på och önska kan man ju alltid.









 
Men snart vankas det semester alltså.
Och påsklov.
Och mycket tid med föräldrarna att ta igen.
Jag är som ett barn inför julafyon.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Hyrestanten

Så härligt att bo på hotell de där dagarna! Riktigt klokt. Hoppas ni blir nöjda.
Vet du, jag tror inte det är många familjer som helt fritt får disponera sina föräldrars stuga. De har ju haft småbarn under många år och förtjänar att få vara själva nu. Jag skulle absolut inte orka dela sommarställe med andra nu när småbarns- och tonårstiden äntligen är över. Fast jag bott i samma land som mina barn har vi ibland bara setts en gång / år. Sverige är ett avlångt land. Men jag tror att blotta vetskapen om att ni är så många mil ifrån varann är tuff. Önskar en riktigt fin påsk <3

Svar: Ha ha inte är vi TILLSAMMANS med svärföräldrarna i sommarstugan hela tiden. Nej uj, det orkar man inte med. Stugan används av hela släkten och ibland är vi där tillsammans. Men jag tror att tänket går annorlunda här om familjen mot i Sverige. Det märker jag mer och mer med åren.
Yohanna i Las Palmas

2015-03-30 @ 00:10:16
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.se/
Postat av: Eeva-Maija

Heja dig Johanna, rakt på sak bara! Njut av att vara turist nu.

Svar: Jag har REDAN börjat packa väskan.
Yohanna i Las Palmas

2015-03-30 @ 11:08:39
Postat av: Sören Densjö

Måste vara kul att få vara så nära varandra några dagar och att även få höra den vackra Närkesdialekten. Förnuftigt beslut att semestra och lata sig på hemmaplan. Hälsa föräldrarna och hoppas att Ni även hinner med en del trevliga utflykter. Betongfabriken väntar väl? Hälsar Sören o Marita.

Svar: Hälsningar framförda och skickas tillbaka. Självklart ska vi försöka hinna med betongfabriken. Annars blir det ju ingen semester.
Yohanna i Las Palmas

2015-03-30 @ 13:06:17
Postat av: Lena

Hej ! Jag förstår dig och håller med dig, du har rätt i att skälla angående hanterandet av sommarstugan,,,,,,,,tänker de inte på sina barnbarn? Ha alldeles underbara dagar och hoppas solen lyser på dig ! Hälsningar från ett något kyligt Örebro även om solen visar sig lite då och då / Lena

Svar: Den har lyst alldeles förträffligt på oss hela påsken tack.
Yohanna i Las Palmas

2015-04-01 @ 08:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0