Skrivet den: 2015-07-31 Klockan: 13:13:26

Sv.semester dag 14-17 - Semesterliv

(Los dias pasan como perlas en un collar (tipico dicho sueco). Estamos en Gutemburgo con la familia de Las Palmas y hacemos mas o menos nada. Por supuesto hacemos cosas pero la mayor parte del tiempo solo estamos. Paseamos, nos banamos en la piscina, hacemos asadero, hablamos, cocinamos, miramos la tele, jugamos etc.
Sabes?
Vacaciones...)


 
 


Dagarna passerar som pärlor på ett halsband.
Vi är hos familjen i Göteborg och blir rejält omhändertagna.
Vi är som i en liten kokong här.
Lugnt, tryggt och bekvämt.
Här skulle jag kunna stanna för evigt.
 
Dagarna rullar på och de första dagarna gjorde vi INGENTING.
Gick upp, åt frukost, pratade lite, satt lite på altanen (även om det regnade), lagade lite mat, gick ut i naturen, powerwalkade, grillade, badade i poolen, tittade på TV, drack lite vin, läste lite tidningar.
Bara var helt enkelt.
 
Det var ju svinkallt förstås.
Och det regnade.
Men ibland kom solen.
Men mest var det mulet - som vanligt.
 
Så småning om tyckte vi att vi behövde få till nån form av schema så att vi inte skulle få panik sista dagen, när vi skulle åka hem, och tycka att vi inte hunnit med något av det vi skulle velat ha hunnit med.
Så vi planerade in ett besök på Liseberg.
Ett besök i Slottsskogen.
Lite shopping.
Lite lekland.
Lite golf (som inte jag spelar då utan jag får vara barnvakt).
Lite bio.
Och lite födelsedags-tjej-middag.
Men mycket vila och slapp mellan aktiviteterna.
 
Jag ska berätta.
Men en sak i taget.
Första dagarna var bara slapp och njut...
 





























 
På söndag blir vi tillbakahämtade till barndomsbyn av mina föräldrar och då är det dags att börja ta tag i bröllopsbestyren.
Man ska vara ute i god tid...

/Y - som försöker andas och vara i nuet. 

Kommentarer
Postat av: Birgitta S

Hej!
denna sommar går inte till de bästa här i Sverige kallt i vattnet o lite sol o frusterade tonåringar 3 veckor på landet har varit en utmaning. Sen kraschade min lap top precis innan vi skulle åka så man får slåss med 2st om en surfplatta deras surf på telefon är så klart slut sen länge. Men idag fylldes surfen på igen på plattan så jag har hunnit läsa på din blogg.Det är inte lätt alla gånger har precis som du mörka stunder och känner vill inte mer allt blr övermäktigt jobb barn gammal mamma min man en del vänner vill bara vara ifred. Tack för en bra blogg!

Svar: Tack så mycket! Jo vi är många därute med mörka stunder. Konstigt. Vad kommer det sig av allt detta? Fler och fler. Är vi för lyckliga? Är vi för O-lyckliga? Stressade, uttråkade osv... Inga svar...
Yohanna i Las Palmas

2015-08-02 @ 01:31:33
Postat av: Freja

Låter skönt att du fått några dagar för att bara vara, hoppas du får flera!

Svar: Jadå, det ska jag se till att det blir. Det är det bästa: att bara vara...
Yohanna i Las Palmas

2015-08-02 @ 21:16:43
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0