Skrivet den: 2015-02-09 Klockan: 23:57:34

Här är det karneval för fulla muggar

....och jag lever och har hälsan. 
Peppar, peppar ta i trä. 

I lördags var jag ute med några vänner på karnevalen. 
Första gången för i år. 
Samma maskeradkostym som alltid. 
....som bara blir bättre och bättre med åren. 










Denna lördagen var det "Karneval på gammalt vis" i gamla stan. Massvis med folk i mogen ålder som dansade till gamla godingar under eftermiddagen. 

Älsklingen var hemma med skitungarna och höll ställningarna. 
Och jag kom hem som Askungen klockan 12. 




























Att komma hit på karneval är en upplevelse. Fast det är inte så mycket sol- och bad-stämning här just nu. 
Faktiskt ganska så kyligt. 
Och folk är sjuka. 
Men roligt. 

Fast HERRE Gud va folk!
Jag får nästan panik. 
Märks att man inte övar lika ofta nu-för-tiden. 
Eller att man blivit gammal och klok och VET vad som kan hända om något skulle gå fel. 

Men roligt hade jag. 
Och på lördag ska vi ut igen, hela familjen. 
Stora karnevalståget. 
Så håll utkik. 

Och videosarna (är jag svenskalärare eller inte?) får ni gå in på Facebook och titta på. Fortfarande finns det ingen knapp här för att lägga in en video i bloggen ;)

/Y


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0