Skrivet den: 2015-12-13 Klockan: 13:54:52

Jag firar traditioner

7:30
(Arriba y a despertar la familia como Santa Lucía. Si es una tradicion hay que seguirla. )

Upp och hoppa och väcka familjen med skönsång. 
Har man en tradition så har man. 







9:00
(La primera actuación del día, el club escandinavo. )

Första uppträdandet för dagen. Skandinaviska klubben i Las Palmas. 







13:00
(Es casa para ver la actuación nacional el la tele sueca. )

Hemma för att villa och för att titta på Luciamorgon på TVn. 








(Qué bien que estaba. 
Casi me mei en los pantalones de emoción. Búscalo tú también en www.svt.se )

Vas bra det var. 
Precis som vanligt. 
Känslorna svallade här. Vilken tur jag har som kan se det här. 
Nu väntar lunch och så ytterligare ett uppträdande. 


Volveré!
Återkommer!


/Y




Kommentarer
Postat av: Bertil

:)

//Bertil

Svar: ;)/Y
Yohanna i Las Palmas

2015-12-13 @ 17:54:54
Postat av: Freja

Maximalt med Lucia hos dig, ingen alls hos mig!

Svar: Ha ha ha.
Yohanna i Las Palmas

2015-12-13 @ 23:00:06
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Birgitta S

Åh vad mysigt med luciafirande ! nu med tonåringar är det inte samma sak kan jag säga jag o mannen intar lussebulle o kaffe själva framför tv på morgonen de sover.
Hälsningar Birgitta S

Svar: Kanske bättre UTAN barn ;)
Yohanna i Las Palmas

2015-12-16 @ 21:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0