Skrivet den: 2015-08-11 Klockan: 00:15:23

Sv.semester dag 32 - Husvakt i Kumla

(Estoy en casa de mi hermana ahora, vigilando su hogar mientras ella se llevo su familia de adventura. No es nada muy agobiante. Mañana vuelven pero vamos a quedarnos aquí un par de días. Mientras tanto disfruto la idea de tener una casa terrera solo para mi. 
El tiempo ha estado estupendo y casi no puedo creer que estoy en Suecia. )





Jaha då har man blivit med hus då. 
I Kumla. 
Men bara för en dag...

Vi är husvakt åt min syster medans hon tagit familjen till High Caparall. 
De kommer hem i morgon. 
Men idag njuter vi av att känna oss som husägare. 

-kom jag ihåg att ta in stolsdynorna ifall det börjar regna?
-låste jag garaget?
-måste tomatplantorna vattnas?

Ni vet sånt där som man dom lägenhetsboende inte behöver tänka på.

Men vilket väder vi har!
Självklart måste jag kommentera det. Jag vore ju ingen äkta svensk annars. 
Nu jäklar är det sommar vill jag lova.  

...peppar peppar ta i trä. Nu regnar det väl i morgon ;)







/Y - stolt husägare för en dag. 

PS Det regnade dagen efter... DS 




Kommentarer
Postat av: Ingrid

Gräset är alltid grönare på andra sidan... Jag bor i hus och drömmer om att bo i lägenhet...

Svar: Ha ha ska vi byta? ;)
Yohanna i Las Palmas

2015-08-11 @ 23:54:35
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Birgitta S

Hej!
Visst är det mysigt med hus en varm sommardag men jag föredrar lägenhet med balkong inget tänka på regn o släpa in som är det normala i Sverige. Inget yttre underhåll i form av tak o fasader osv.. så skönt men njut av det lånade huset och tänk inte på att skotta snö för att få ut bilen från garaget och ta dig till jobbet ingen hit.
Hälsningar Birgitta S

Svar: Självklart finns det dåliga sidor med allt. Fast inte nu när jag bara vaktade ;)
Yohanna i Las Palmas

2015-08-14 @ 01:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0