Skrivet den: 2015-08-06 Klockan: 23:09:43

Sverigesemester dag 29 - Grattis Irma 5 år

(El dia 7 de agosto no es ningun cualquer dia, sino un dia muy especial. Irma cumple 5 años y lo vamos a celebrar - OTRA VEZ (para vosotros que estuvieron en la fiesta en Gran Canaria). Vienen los primos y mis hermanas. Si el tiempo nos permite vamos a hacer peritos calientes en el jardin y despues tarta.
Os enseño despues.
Ahora estoy liada...)

 

 
Den 7 augusti är ingen vanlig dag.
Nej då är det Lillskattens 5:e födelsedag.
 
Och det firade vi ju (även om jag inte visat det här) med ett hejdundrandes födelsedagskalas i Puerto Rico innan vi åkte hit.
Men det är klart att man måste fira det PÅ sin födelsedag också.
 
Så kusinerna kommer med sina mammor, mina systrar. Och vi ska, OM vädret tillåter, vilket just nu ändras från dag till dag i prognoserna och ingen stämmer överens med den andra, grilla korv i trädgården och sedan hugga in på ett nytt tårtexpriment; Marängtårta med rabarberkräm och skogens frukter.
 
Jag spenderade EN och en HALV timme i skogen - själv ska tilläggas - med att plocka vildhallon och blommor.
Vilken lyx för en trasig själ.
Plocka blommor och tälja på pinnar måste vara världens bästa terapier.
Och gratis dessutom.







 
Jag återkommer om Lillskatten och vad som hänt under detta, hennes femte levnadsår. Detta hemska år som jag helst av allt bara vill vika ihop och pula ner i en mörk påse och elda upp i den öppna spisen och strö ut askan i o-minneslunden.
Långt bort från vår familj.
 
Men först ska vi fira - HIPP HIPP HURRA!
 
/Y - mitt upp i tårtbak och paketinslagning.



Kommentarer
Postat av: Hyrestanten

Vilken fin bukett! Kul att få fira sin femårsdag tillsammans med kusiner i Sverige. Gläds med dig över din stund i skogen. Allt sånt ger ro för själen. Som tur är så brukar de jobbiga, sorgliga händelserna bli allt svårare att minnas ju längre tiden går och så småningom minns man nästan bara de glada stunderna. Kram till dig!

Svar: Ja kroppen har nån mystisk men väldigt praktisk funktion att bleka obehagliga minnen med tiden. Annars så skulle det nog inte födas så många barn ha ha!
Yohanna i Las Palmas

2015-08-09 @ 01:16:05
URL: http://hyrestanten.blogspot.se
Postat av: Lisbeth

Buketten är ljuvlig! Och omgivningen verkar ju vara väldigt vacker också.
Tänk vad tiden går fort ändå, det var ju inte längesedan hon var ett litet knyte.
Hoppas du får många fina energigivande stunder till under sommaren. Den är ju långt ifrån slut!
Kramen

Svar: Visst går tiden fort. Det är ju inte klokt. Nej sommaren är det mycket kvar av än. Det känner jag på mig.
Yohanna i Las Palmas

2015-08-09 @ 21:59:06
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com
Postat av: Freja

Alla terapeuter jag träffar framhåller naturen och helst skogen som den bästa healern i världen! Funkar dock inte så bra för mig som mest förknippar skog med tungt arbete och många måsten, men jag gissar att det funkar för många andra!

Svar: Ja på nåt konstigt sätt verkar det fungera. Du kanske har något annat som fungerar på samma sätt. Det svåra är bara att komma på det...
Yohanna i Las Palmas

2015-08-09 @ 22:02:46
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: GG

Underbart – egentid i skogen bland blommor o blad, kan inte bli bättre. Det är lixom lite som att själen hinner i fatt en där bland träden. Hoppas du får många såna fina dagar. Bara njut av den härliga sommaren som nu, äntligen verkar ha kommit.

Svar: Jo nu är jag ute och går i skog och mark och njuter av lugnet och att få vara själv.
Yohanna i Las Palmas

2015-08-11 @ 17:50:02
Postat av: Lena2

Fin bild av dig och Irma. Irma ser väldigt harmonisk ut :-)

Svar: Hon har ett fotosmajl som hon tar på när det vakas foto ;)
Yohanna i Las Palmas

2015-08-13 @ 22:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0