Skrivet den: 2014-09-05 Klockan: 09:17:12

Här fick jag sitta bredvid och titta på

....när Älsklingen tog ungarna till stranden igår medans jag jobbade. 








Älsklingen har semester nu och är hemma med skitungarna medans jag jobbar. 
Det är UNDERBART. 
Livet har lugnat ner sig lite och jag behöver inte flänga och stressa fram och tillbaka så. 
Jag kan ta det lite lugnt. 

Men å andra sidan är det fördjäkligt. 

De är hemma och roar sig medans jag sliter som ett djur inne i skolrummet. 

Igår tog han dem till stranden och jag fick foto-rapport på whatsappen med jämna mellanrum. 
Jag som har gått här och väntat hela sommaren på att det ska bli fint väder för att ta dem dit. Och så blir det kanonväder NU när jag jobbar. 

Det är alltid så ;)

Det har varit molnigt och mulet i Las Palmas hela juni, juli och augusti. Nu, när skolorna ska börja nästa vecka smäller det till och blir strålande sol från klarblå himmel. Och jag kan slå vad om att vi får högsommar nu i september och oktober här i Las Palmas. 
Så var det förra året också. 

Så ska ni semestra i Las Palmas och vill ha sol-och-badväder, så är chanserna störst i september och oktober. 
När skolorna börjat och folk börjat jobba igen efter semestern. 
Fast då blir det ju lugnast på stranden också. 













Så jag fick rapport från en perfekt semesterdag från Familjen Kaos igår. Fast utan mig. 
Och jag jan inte låta bli att bli lite avis och undra om de MÅSTE ha så förbaskat kul utan mig ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Hahaha, jag vet precis hur det är! Å ena sidan är det så jäkla skönt att kunna släppa allt ansvar för hemmet och bara koncentrera sig på jobbet, å andra sidan är det pest att vara på jobbet när familjen är ute och gör roliga saker tillsammans! Kan du inte sätta dem på att rensa ur förråd, skura kylen, tvätta eller nått medan du jobbar? ;-)

Svar: Absolut! När skolan sätter igång här nästa vecka ska Älsklingen få ett späckat arbetsschema. Ha ha ha
Yohanna i Las Palmas

2014-09-06 @ 00:30:10
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Life isn´t fair!!! Ibland!
:(

Svar: Ha ha nej det är det verkligen inte.
Yohanna i Las Palmas

2014-09-06 @ 04:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0