Skrivet den: 2014-10-22 Klockan: 23:17:36

Här har det varit paus i livet

...när nästan hela sista veckan gick åt till att ligga i sängen. 

Förra helgen var det meningen att jag och Älsklingen skulle ha åkt iväg på "romantisk weekend". 
Bara vi två. 
Storshopping
Hotell
Romantisk middag på stan. 
Lite fniss tillsammans. 
Lugn natt utan störningar. 
Och hotellfrukost. 
Planeringen var minutiös. 
Vi fick ställa in....






Jag blev ju sjuk där efter strandbesöket förra veckan. 
Jag fick feber och blev förkyld. 
Med hjälp av lite paracetamol och ibuprofen så gick jag och jobbade på måndagen och tisdagen. 
Lite förkyld?
Man är väl viking. 

På onsdagen kunde jag inte gå nånstans. 
Jag var dödssjuk. 
Mansförkylning, släng dig i väggen. 

Jag var tvungen att sjukskriva mig. 
Ringa till jobbet och ställa in. 
Kalla in svärmor och det tunga artilleriet. 
På morgonen när jag försökte lämna ungarna i skolan svimmade jag nästan utanför dörren och blev skrämd från vettet. 
Jag låg som en blöt fläck i sängen och undrade om min sista stund var kommen. 
Var detta ebola?

Efter fem dagar med 40 grader i feber och ingen förbättring trots härdigt paracetamolknapring så skrev doktorn ut antibiotika och så började den långa färden tillbaka till verkligheten. 
Uj vad svag man är efter en sådan pärs. 
Och vad sakta det går att få tillbaka sina krafter. 

Jag är utomordentligt besviken. 
Man ser i filmer och hör talas om folk som är sjuka och sitter uppfluffade i sängen, läser böcker och tittar ikapp på en massa tv-serier. 
Sånna sjukor får aldrig jag. 

Jag får minsann ligga och stöna i sängen som värsta zombien. Inte ha kraft att ens lyfta huvudet från kudden. Än mindre titta på något. 
Och ständigt undra om min sista stund är kommen. 
Inget läst. 
Inget ifatt-tittat. 
Inget skrivet. 
Ingenting!
Bara en bortslösad vecka. 

Idag var jag och jobbade för första gången igen. Tio dagar sedan jag fick feber. 
Det gick bra. 
Jag tog det vääääääldigt lugnt och tänker så ta det också resten av veckan. 
Här skall återhämtas. 

.....sa jag att TV:n gått sönder också?
Det är ingen ände på roligheterna här. 

/Y

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Hur fasen kunde doktorn låta dej gå med 40 graders feber i FEM dagar? Eller kanske det var DU, som inte
gick till doktorn. I vilket fall var det, ska vi säja, idiotiskt. En sån pärs tar verkligen på krafterna.
Hoppas innerligt att du inte får återfall.

Paracetamol? Har aldrig hört talas om det.
Självmedicinering bör undvikas, när det gäller
så allvarlig temperatur som du hade.

Det är en erfaren moder som talar, så "you had
better listen". :) Din mamma håller säkert med mej.


Svar: Ha ha det var ord och inga visor ;) doktorerna här ordinerar alltid febernedsättande och dryck de första dagarna för att inte ge antibiotika i onödan. Folk här överdriver så. Men jag gick faktiskt till doktorn. Flera gånger. Fast det var en pärs att ta sug dit varje gång. Paracetamol och ibuprofen är febernedsättande som är receptfritt.
Yohanna i Las Palmas

2014-10-23 @ 04:48:08
Postat av: Camilla Eeriksson

Men snälla, skönt att höra att du är på benen igen och vid liv. Och tv sen, en olycka kommer sällan ensam sägs det ju. Kram på er

Svar: Så sant. Fast TVn är ordnad nu - med en ny. Ångest! ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-10-23 @ 12:12:41
Postat av: Freja

Åhh, din stackare! Oh jag känner så igen mig i det du skriver! Sån blir jag oxå av feber och förkylning. Jag orkar ingenting! Och när jag väl orkar så är det tillbaka till jobbet och bli som en trasa när jag kommer hem. Inget tittande på tv, inget eget skrivande, inget läsande. Titta upp i taket och försöka överleva... Hoppas du bara blir bättre och piggare nu! Och paracetamol är ändå en räddare i nöden, men det där att ta det och jobba, det misstaget har jag med gjort, det brukar straffa sig...

Svar: Ja det var inte så smart att gå och jobba. Fast det visste jag ju inte då att det skulle slå tillbaka SÅ hårt.
Yohanna i Las Palmas

2014-10-23 @ 22:50:37
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: AnneliH

Stackars...det låter som du har varit med om en jobbig vecka ...hoppas du känner dig bättre nu, och att det bara kan bli ännu bättre.

Svar: Det var en hemsk vecka!!!! Men nu är det bättre ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-10-24 @ 18:13:59
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Marie-Louise

Usch låter illa. Skönt att du mår bättre nu. Kram

Svar: Ja, äntligen är jag på hugget igen.
Yohanna i Las Palmas

2014-10-27 @ 16:40:17
URL: http://madredetres.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0