Skrivet den: 2014-11-30 Klockan: 23:58:13

Här har vi firat advent också

....och är nu, efter en hel dags pyntande och städande, redo för att starta nedräkningen till jul. 







Vi fick komma på adventskalas igår. 
Fyra svenskor, alla gifta med kanarier, träffades för att dricka glögg (på nytt sätt med whiskey och bubbel) och snacka om allt mellan himmel och jord medans ungarna stojade och gubbarna gjorde allt för att INTE öva sig i svenska. 

Det var så härligt. 

Familjen vi fick komma hem till bor lite utanför Las Palmas. I santa Brigida. Det regnade när vi kom dit och temperaturen hade sjunkit med fyra grader. 20,5 i Las Palmas och 16,5 där uppe. 

Det var dimmigt, kallt och mörkt. 
Kändes som Sverige. 

Inomhus var det så fin med en massa "lagom" julpynt och mysiga ljus. 
Vi tog av och skorna och tassade i strumplästen. 
Kändes också som Sverige. 

Fast jag gjorde en klassiker och hade hål på strumpbyxorna. 
Det får man bjuda på. 

Jag satt där och njöt och det kändes då himla....
.....hemma på något sätt. 

På ett sätt som det var väldigt länge sedan jag kände. 






































































....och så spårade det ur. 
Ha ha inte då. 
Men ser ser så ut. 

Men jag kan inte åka hem till folk så där.
Jag blir flyttsjuk. 
Jag får idéer om att flytta, måla allt vitt och slänga ut halva möblemanget. 

Så kommer jag hem till mig och är allmänt missnöjd med allt här. 
Men det blev ganska så mysigt efter allt pyntande idag. 

Glad första advent!
Imorgon börjar decembrer. 
Nu gäller det. 

/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

16,5, som i Sverige.... Nja, jag vet inte jag...

Svar: Äh! Du fattar. Det är faktisk skitkallt (ha ha ha ha!!!!)
Yohanna i Las Palmas

2014-12-01 @ 00:16:51
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Mor o Far

Å va mysigt ni verkade ha, jättefint ställe.

Svar: Det var jättemysigt.
Yohanna i Las Palmas

2014-12-01 @ 21:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0