Skrivet den: 2014-03-08 Klockan: 10:02:16

Här turistade vi på stranden

....igår, fredag, när det kom ett Sverigebesök upp från södern och ville de vår pampiga strand här i Las Palmas.





 

Familj från Sverige har varit här på ön under veckan och solat och badat i Playa del Cura. Själva har vi haft molnigt och dugg här i norr i Las Palmas. Så jag var mer än orolig när vi bestämde att de skulle ta sig upp hit på fredagen för lunch och guidning av vår STORA (vi har TRE olika här i Las Palmas) strand. Som är en av de få stadsstränder som finns i världen. Det är vi och Copacabana i Rio de Janeiro typ. 

Men vilken jäkla TUR de hade!
För att uttrycka det milt. 

Solen sken och det var härligt vårväder. Folk var ute och njöt och i havet flöt surfare som myror på en picnicfilt. 
Vi åt lunch på en uteservering och stog med näsorna pekandes upp mot skyn och söp in solstrålarna som värsta turisterna. 

Lunchen?
Den intogs på ett lokalt hak på stranden. Inga vita dukar och höga vinglas. Detta är ett ställe med krubb. Inte fem-stjärnig-mat. 
Dock inte sämre för det. 
Här äter man gott, mycket och typiskt kanariskt. 

Stället heter Ñoños (Bosmediano) och är ett litet kryp in i bortre delen av Las Canteras. Mot konserthuset. Rekommenderas om man har vägarna förbi. 

Vi åt:
Friterade calamares. 
Friterade små bläckfiskar. 
Kanariska salta potatisar med mojo-sås. 
En stor sallad. 
Små salta gröna paprikor. 
Friterade fläskköttstärningar. 
Fiskcroketter. 
Bröd och alioli. 
Och dricka och öl till hela kalaset. 
Runt 600 kronor. 




























En sväng på stranden, en glass och så blev det springa till bussen hem, som vanligt när det gäller oss. 
Jag fattar inte hur vi lyckas hela tiden. 




















Hoppas att de hade trevligt TROTTS att det blev ett litet missförstånd då jag innan beskrev lunchstället som det lokala surf-haket och menade då på vågsurfarna i havet som brukar gå dit. Och inte alls internet-surfarna som det uppfattades som. 
Men vågsurfare är så mycket trevligare att luncha tittandes på än internetsurfare ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Stefan

Glöm inte den fina stadsstranden som finns här i Malmö ;) Kanske inte lika fint väder för tillfälligt dock. Blir så kluven när du visar bilder, dels vill jag se mycket bilder från ön men samtidigt får jag sån längtan tillbaka men fortsätt visa så mycket bilder du kan ;)

Svar: OJ glömde jag den ;) Jag ber så mycket om ursäkt.Klyvet det där. Jag fattar vad du menar.
Fast det kommer att komma mer bilder så BLUNDA hårt ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-03-08 @ 10:52:19
Postat av: Ruth i Virginia

Vilken massa mat! Och gott ser det ut.
Mycket vacker vy från terassen. Ser ljuvligt ut!
- Sol och nollgradigt i Norra Virginia -
(gulliga ungar; jättegulliga)

Svar: MASSA mat och vi blev jättemätta. Och NÖJDA. Och det är väl det som är det viktigste ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-03-08 @ 18:28:35
Postat av: Freja

Det låter som en härlig dag och maten ser frestande ut. Jag väljer mycket hellre ställen med "krubb" än med vita dukar, jag är inte så mycket för fiiiin mat...

Svar: Jag är mest vita dukar, men det är för att jag får gå på sånt så sällan ;) Men krubb är ju alltid krubb. Det brukar bli mest lyckat på sånna ställen. Man går därifrån för det mesta nöjd.
Yohanna i Las Palmas

2014-03-08 @ 23:36:02
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Marie-Louise

Åh det är ju sådan mat man vill äta när man är iväg :) inga turistfällor. Kram

Svar: BORT med turistfällor! Kanske skulle jag starta en restaurang-guidning för turister som vill äta turistfälle-FRITT här nere ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-03-09 @ 19:49:18
URL: http://madredetres.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0