Skrivet den: 2014-03-18 Klockan: 22:12:02

Här har allt gått bra

....på sedvanligt spanskt manér. Som vanligt så känns allt så himla konstigt. Hur tänker de egentligen, spanjorerna? Tänker de över huvud taget eller kör de bara på känsla?
Och vad är egentligen bäst? Känslor eller förnuft?





 
Men först.
Tack så jättemycket för all pepp och lugnande ord för oroliga mamma-hjärtan inför Guldklimpens operation. Vi är tillbaka i hemmats lugna vrå. Överlevda och nöjda. Allt gick bra.
Inte friktionsfritt, men i alla fall.



Nej tack till den här bilden igen....
.....på väldigt lång tid om jag får be. 


 
Operationen tog 15 minuter.
Vi var på sjukhuset i lite mer än TRE timmar.
Ekvationen haltar lite.
Men vi blev så himla trevligt bemötta. Alla var jättevänliga och kirurgen tog sig jättemycket tid att prata med oss och förklara och berätta. SÅNT uppskattar jag VERKLIGEN.
 
Men denna väntan.
I ett litet väntrum med 12 stolar fanns det TRE gånger så många personer som stolar som väntade.
Så går det till här.
12 som skulle opereras och resten var bara där som bihang (sällskap).
!?!
En pojke i Guldklimpens ålder var där med sin mamma, mormor, mammans väninna, sin storasyster och systerns väninna. Så kom pappan på slutet också.
Hur tänkte man då?
 
Svärmor ringde och frågade i går kväll om jag ville att hon skulle följa med oss till sjukhuset.
?
Varför?
För att hjälpa till.
Med vad då? Frågar jag mig. Vad kan det finns som jag behöver hjälp med i en sådan situation?
Saken är den att tar jag med mig svärmor (förutom det uppenbara att jag överbefolkar ett redan pyttelitet väntrum) så blir det MER jobb för mig än hjälp. Jag måste förutom Guldklimpen även hålla ordning på virrig svärmor som kommer att ojja sig så högt och ljudligt inför alla att man kommer att tro att det är hon som ska opereras och det MINST för en hjärttransplantation.
Jag tackar för erbjudandet men avstår. Jag förstår att hon ville följa med av ren och skär nyfikenhet, men hon får vänta ;)
Nej tack!
 
Men vi är hemma. Det gick bra. Och kirurgen hade hittat en massa "skräp" innanför trumhinnan som säkerligen försämtat hörseln.
Det är borta nu och allt borde bli mycket bättre nu.
Dock INGET bad på HELA sommaren.
Hur ska det gå??????
Sommarstugan, stranden, poolen, hur ska man överleva när det är 40 grader ute om man inte får bada.
Hjälp vilken gråt och tandagnisslan det kommer att bli.
 
Vi får ta en dag i taget här.
Idag har vi överlevt detta.
Tack för det.
 
/Y






 
PS Varit ute på min ANDRA fettbrännartur efter kvällsjobbet denna veckan. Det är ingen hejd på mig vad jag är duktig ;) Det tackar vi för också. DS

Kommentarer
Postat av: Cissa

Så härliga nyheter! Skönt att allt gick bra!

Här kan man få måttanpassade öronproppar som skydd efter dessa operationer, så att man kan bada efter bara några veckor. Kanske det går att tjata sig till sådana hos er också? ;-)

Kram

Svar: Proppa skall undersökas. Men det verkar så konstigt att något som verkar högst FÖRBJUDET här nere är ingen stor grej i Sverige. Jag fattar inte. Hur kan det vara så stor skillnad. Det är väl samma öron, samma operation och samma rör. Eller??? Det verkar ju jättekonstigt.
Yohanna i Las Palmas

2014-03-18 @ 22:54:43
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: Freja

Ohh, så skönt att det gick bra. Och herregud, om jag skulle ha med mig svärmor på nått sånt skulle det sluta i katastrof! Jag skulle explodera! Han kanske får åtminstone vara i vattnet en bit, så länge som han inte doppar huvudet? Annars låter det nästan outhärdligt, stackarn!

Svar: Ja något måste vi hitta på annars kommer det att bli som du säger - OUTHÄRDLIGT.
Yohanna i Las Palmas

2014-03-18 @ 23:05:15
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Anna

Skönt att allt har gått bra! Men inget badande?! Låter ju så där kul så klart. Men kolla precis som nämndes här ovan om det inte finns några mojänger att använda. Eller gammalt klassiskt med fetvadd i örat som jag vill minnas att man använt vid typ öroninflammation och liknande.

Skönt att du är igång med promenaderna också! För mig är träningen lite av terapitid och då väldigt viktig!

Kram

Svar: Ja detta med träningen har varit en sak som legat och gnagt. Måste komma igång igen. Men HUR?
Yohanna i Las Palmas

2014-03-19 @ 05:42:57
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Anna

Hej!
Skönt att det gick bra. Har en son som gjort samma sak, han fick bada. Men med öronproppar och badmössa. Har läst att dina föräldrar ska komma. Be dom köpa öronproppar på Apoteket här i Sverige. Om man säger vad de ska vara till så blir det förhoppningsvis rätt. Inte lätt att inte få bada.

Svar: Bra ide! Skall undersökas på en gång.
Yohanna i Las Palmas

2014-03-19 @ 07:43:32
Postat av: Hyrestanten

Skönt att det är över och att det gick bra! När jag var barn så fick jag speciella öronproppar. Över dem la man fullt med fetvadd och till sist en tajt badmössa och sen kunde jag bada.

Svar: Jag får verkligen undersöka detta. Många som har berättat liknande.
Yohanna i Las Palmas

Postat av: Stefan

Skönt att allt gick bra.
Har du sett detta?
http://www.kanarieliv.se/2014/03/invigning-skollokal-miller-bajo-las-palmas.html?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=invigning-skollokal-miller-bajo-las-palmas

/Stefan

Svar: Hade jag INGEN aning om. Tack för tipset. Nu är man förstasidesstoff också ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-03-19 @ 21:10:50
Postat av: Lisbeth

Det finns formbara öronproppar, och också andra typer. Som någon skrev här ovanför, be någon att kolla på apoteket och skicka ner till er. I värsta fall så får han väl bada med öronproppar och badmössa och försöka låta bli att doppa huvudet ;)
:)

Svar: Ja helt utan bad kan man ju inte överleva sommaren ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-03-20 @ 00:41:07
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0