Skrivet den: 2014-06-23 Klockan: 14:39:00

Måndagslista med sommarlov

....för idag är sommarlovets allra första dag.
I morgon är det helgdag - spanska midsommaren .
Så vi tar inte i för hårt här ;)
 
Det kändes så konstigt att det var sommarlov idag. Jag var tvungen att kolla mobillarmet flera gånger för att se om det var avstängt.
Var det verkligen sommarlov?
Hade det gått så fort?
Nästa vecka är det JULI!
 
 


 
Midsommarfirandet blev UNDERBART.
Herre Gud vad glad jag är att vi gjorde det, att vi organiserade ihop oss och att vi åkte.
Det blev så BRA.
Laxen blev så GOD.
(Sillen blev inte 100 men jag får komma ihåg att justera det till nästa år.)
Och alla var så NÖJDA.
 
Nästa år är vi spikade igen.
Då vet vi hur det är, vad som ska göras, hur det går till och så vidare.
Då kommer vi bli proffs.
Tex blomsterkransar. De hann jag inte med.
Nu vet jag.
Jag återkommer med fullkomlig rapport om firandet naturligtvis.
Idag är jag bara tacksam ;)
 
 
 
 
- att jag fick vara med och fira ett sånt fint sommarlov.
 
- att laxen blev så god och att jag lyckades göra sill.
 
- att det är sommarlov och jag inte har något jobb att stressa iväg till. Jag FÅR vara hemma och såsa med ungarna. Det är till och med lite fulväder idag så vi FÅR vara inne och såsa omkring i pyjamasar ;)
 
- att jag har dammiddag på lördag igen.
 
- att det är Sverigebesök på G från Göteborg.
 
- att jag har rester från helgen i kylen. Så idag behöver jag inte ställa mig och laga mat ;)
 
Vi såsar på här ett tag så är det snart dags att åka till IKEA igen och införskaffa champagneglas till dammidagen.
 
Tack så mycket för alla omtänksamma kommentarer här om mitt midsommarstressande.
Det värmde.
Men hålet i hjärtat berodde faktiskt inte så mycket på stressen utan var faktisk fortfarande besvikelsen över det förlorade drömjobbet.
Ett hårt slag för självförtroendet.
Tufft att behöva lämna tillbaka en dröm som man tagit ut i förskott.
Tänk att ett sketet jobb ska ha så mycket vikt i ens liv.
 
Men jag är på G igen.
Det känns lite bättre idag.
Efter att ha fått slickat mina sår över en helg.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad jobbet angår kan man ju bara tycka synd om dem som inte anställde dig. Om de hade läst din blogg hade det nog varit klappat och klart :-)

Svar: Ååååå! Om du bara visste hur glad jag blev.
Yohanna i Las Palmas

2014-06-23 @ 21:34:45
Postat av: Freja

Njut av ditt sommarlov nu, det kan du behöva efter din stressiga vår med bollandet av familj och två jobb! Ditt jobb kommer men förhoppningsvis först till hösten ;-)

Svar: Jag hoppas SÅ att du har rätt och jag ska faktiskt anstränga mig för att ta vara på denna gåva - sommarlovet.
Yohanna i Las Palmas

2014-06-23 @ 22:50:22
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0