Skrivet den: 2014-07-27 Klockan: 00:45:08

Här firas dussinet

....med att gå och lägga sig. 

Älsklingen och jag firar 12 tillsammans i natt. 
Vi firar inte förlovningsdag eller bröllopsdag, vi firar första kyssen och första soluppgången tillsammans. För sedan dess har det alltid varit vi. 

Visst har det funnits tvivel. För hur stor är egentligen chansen för ett "long distance relationship"? Som vårt var första året innan jag tog klivet. 

Och vilket kliv....






Men Lillskatten har varit ÖVERJÄVLIG hela dagen så lusten för att öppna flaskan som ligger på kylning är noll. Jag känner mest för att storböla och gå och lägga mig. 
Och det ska jag nog göra. 

Förlåt Älsking. 

Och det jag hatar mest är, att efter att ha behandlat oss som skit hela dagen, så har jag ändå dåligt samvete över att ha varit dåliga mamman när jag stoppar henne i säng för kvällen. 

Suck!

/Y

Kommentarer
Postat av: Cissa

Barn är helt underbara! När de sover...

Grattis på 12-årsdagen, trots allt 💘

Svar: Tack och SÅ sant. När de sover så är livet underbart ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-07-27 @ 10:24:23
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: Veronica

Grattis till era 12 år tillsammans! <3

Och kram för allt jobbigt! Vissa dagar vill man verkligen bara lägga sig under en filt och överlåta världen och verkligheten till någon annan! :) hoppas det känns bättre nu!

Svar: Det BLEV gaktiskt bättre. Jag tog och tittade på en sån däringa amerikansk romantisk komedi och så åkte smilbanden upp igen. Men så dagen efter så var det ju likadant igen ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-07-27 @ 15:55:52
Postat av: Ruth i Virginia

Trots allt kommer du ihåg kyssen och
soluppgången. Det är det viktigaste.
Lillskatten BLIR bättre. Att ni höll
ihop fast ni bodde så långt ifrån
varandra, är tecken på framtiden är ljus.

Livet är en berg-och dalbana, alltid.
Det går opp och ner. Det gäller bara
att hålla i sej.
Kram!!!

Svar: Berg- och dalbana. Ja jag försöker hålla i mig så gott det går. ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-07-27 @ 19:53:11
Postat av: Freja

Jag tänker på en del inlägg jag läst senaste tiden, om hur barnlösa har en syn på föräldraskapet som kraftigt får revideras när de väl blir föräldrar. Bland annat det här att om du bara respekterar ditt barn och resonerar er fram till vad som är OK i er familj så ska allt gå som smort sen... Hahahaha, det tror jag inte funkar i någon familj! Innan barnen når den åldern där de kan förstå orsak och konsekvens och har tydliga begrepp om tid så handlar det bara om att hantera deras utbrott och överleva... Jobbigt, men det kommer att bli bättre, och du är en fantastisk mamma!

Svar: Ja jag blir också förvirrad. Vem funkar sånt hos. Jag får bara mindrevärdeskomplex och funderar på om jag ska förbjuda all läsning om andra familjer för mig. Eller bara köra på att jag kör på här. För HÄR funkar det INTE att resonera....än. Hoppet har inte dött än ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-07-27 @ 20:35:33
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0