Skrivet den: 2014-01-30 Klockan: 00:52:51

Här börjas det nu

...och nu gäller det VERKLIGEN att hålla tungan rätt i munnen.
 
De små änglarna har varit i farten igen.


 
 



 
I kväll kom jag hem från jobbet i tid för att vara med om tandborstningen och få höra om det senaste samtalsämnet från badningen av skitungarna:
MINA BRÖST!?!
 
Lillskatten hade helt plötsligt, och från ingenstans, frågat rakt ut från badkaret under kvällens tvagning:
- Pappa, när kommer mina bröst att börja växa och bli stora?
VA!
Hon är ju bara TRE år. Ska det redan börja.
 
- Ja så där stora som mamma har, hade Guldklimpen raskt fyllt i, och så hade de haft en riktigt rolig stund talandes och imiterandes mina STORA tuttar.
Älsklingen hade skrattad gott och lyckats undvika nån form av svar genom att härma mamma med sina stora bröst.
 
Ha ha ha *ironi*
 
Tur att de kan ha kul.....på min bekostnad ;)
 
Nej men vi skrattade gott åt detta vid tandborstningen och så kom vi raskt in på det där med bröstmjölk och vart bebisar kommer ifrån och då var det dags för avledningsmanövern igen.
Fast den kan man inte köra med för all framtid, det VET jag.
 
Fast sedan ville inte Lillskatten, som hade somnat i bilen när de lämnade av mig vid eftermidagsjobbet, somna förens efter klockan tio ikväll. Utan en massa spring och bråk när vi skulle slappa och ha det skönt. Så då var det trevligt att ha det lite plus på skrattkontot sedan tidigare, för kvällen blev allt annat än trevlig.
 
Och vilken rolig dag vi kommer få i morgon.
Speciellt när jag ska väcka henne i morgon bitti. Eller när vi kommer hem från skolan och måste äta och skynda oss i väg till svenska kursen.
Jag ser VERKLIGEN fram emot det.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Vi körde aldrig några avledningsmanövrar alls, vi svarade på deras frågor och förklarade på deras nivå. Jag tror det förenklar det hela, hos oss blev det här med kön, sex, mens, bröst aldrig någon grej, det togs allt eftersom och behandlades inte annorlunda än andra frågor. Bara för att det funkat hos oss behöver det ju inte funka hos andra, men mina barn är 13 och 15 år nu och vi kan fortfarande prata om sex och pubertet utan problem. Skönt!

Svar: Så bra! Jag blir bara så osäker på HUR i hela friden vi ska tala om det.
Yohanna i Las Palmas

2014-01-30 @ 22:48:09
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Hyrestanten

Jag svarade när de frågade och tror att det är vi som gör det så svårt. De vill inte ha några långa krångliga svar men det är hög tid att börja prata om det nu. Ju tidigare desto enklare tror jag. Min äldsta var inte ens två år när han började prata om bröst och förklara skillnader mellan könen för sin lillebror ;)

Svar: det är just det som är så svårt, INGA krångliga svar ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-01-31 @ 01:37:59
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.se/
Postat av: Hyrestanten

Ta hjälp av en barnbok i ämnet. Det känns nog betydligt enklare.
Kram!

Svar: Får börja gräva viss som finns.
Yohanna i Las Palmas

2014-01-31 @ 15:38:52
URL: http://hyrestanten.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0