Skrivet den: 2014-02-24 Klockan: 08:33:00

Måndagslista med sjuka

....för Lillskatten ligger därinne i min säng medans jag sitter här med Guldklimpen och äter frukost. Det blev ingen påkryning på henne i helgen. Det blev feber och i natt har jag haft en liten glödhet kamin i min säng som snott hit och dit. Inga problem med att frysa i sängen för mig i natt alltså. 
Tvärt om. 
 
 
 



 
Det blir att lämna Lilskatt hos svärmor och gå till jobbet med klump i magen igen.
Min förkylning har jag ingen aning om. Allt känns bra nu. 
Efter en liter nässpray. 
Det blir värre när den effekten lägger av. 
Det är måndag. 
 
Annars har det inte hänt någonting alls i helgen. Vi har varit hemma och plockat och myst. 
Det mest spännande har väl varit en kladdkaka som jag bakade. 
Och så var det en påse på frukostbordet dom trillade i frukostljusen och började brinna och gjorde brännmärke på matsalsbordet.Jämmer och elände ;)
 
Nu är det sista veckan inför kanariernas "sportlov" - karnevalslovet. Ungarna och jag är lediga måndag, tisdag och onsdag. Älsklingen är ledig tisdagen. Svenskaskolan är stängd hela veckan. 
Här ska karnevalas. 
 
Nyfiken på karnevalen?: www.lpcarnaval.com
 
På lördag är stora karnevalståget. På tisdag är barnens karnevalståg. 
Karnevalsdrottningen och dragqueendrottningen ska väljas. 
Något galej ska vi väl komma ut på. 
 
 
Vårkänslor?
 
 
 
Men nu är det måndag. Dags att ta tag i den. 
 
 
- att det snart är lite ledigt. 
 
- att det är karnevalsyra i Las Palmas nu. 
 
- att mitt eftermiddagsjobb ska flytta in i mitt hus. Så jag får krypavstånd till det. 
 
- att jag, trotts sen kväll och febernatt med lillskatten, känner mig ganska ok.
 
- att jag fick torkat mina golv i helgen. Det var LÄNGE sedan. 
 
- att jag fick se spanska mellon i lördags. Vad fjuttigt mot svenska. Fast vi har ju å andra sidan överdrivit en "aning". Ingen fara på taket för Sverige. Spanien skickar en skrikballad i år igen. Att de aldrig lär sig. 
 
Dags att klä på ungar och köra igång. 
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahah, de där skrikballaderna brukar flera länder komma med. Drama! Jag hoppas vi skickar YOHIO. Eller Alcazar. Eller Ace Wilder. Eller att nått av hårdrockarna i andra chansen tar sig till finalen och tar hem den...

Svar: Ha ha du vill ha en skräll. Hittills har jag bara gillat Sanna Nielsen. Men då missade jag första deltävlingen med Yohio och ska se på 4:e delisen ikväll. OM jag orkar ;) Om. Om är bra ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-02-25 @ 01:08:44
Postat av: Ruth i Virginia

Låter som en bra början på en ny vecka!
Hoppas småttingarna och du och Älsklingen
alla blir 100% väldigt kvickt.

Svar: Ja nu är jag trött på denna förkylning. Två veckor får vara nog. Nej tacka vet jag tre-dagars-förkylningar.
Yohanna i Las Palmas

2014-02-25 @ 04:29:06
Postat av: Hyrestanten

Så roligt att få läsa att ni har det rätt bra och att du känner dig nöjd trots lilla Irmas feber. Önskar en trevlig karnevalstid!

Svar: Jo vi har det bra. Man ska inte klaga. Men nu är jag sugen på att sol- och bad-tider ska börja igen ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-02-25 @ 15:35:13
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.se/
Postat av: Hyrestanten

Jag försökte förklara för en man här i Umeå att det kan vara rätt kyligt i Las Palmas vintertid. Han och hans fru tänker bo där halvårsvis och han tror att det är lika varmt som i Puerto Rico. Fast visst är det väl så att man vänjer sig vid ett annat klimat? Jag frös ofta under vintrarna på GC medan jag tyckt att de temperaturerna varit sommar här.

Svar: Jo man vänjer sig nog för jag fryser mycket mer nu än när jag kom hit först. Fast Las Palmas är en helt annan värld mot Puerto Rico. Det jobbiga här är att husen inte är uppvärmda, även när det skulle behövas. Det är svinkallt inne hos mig. Eller kallt och kallt. Temperaturen ligger på 20 men eftersom det är så fuktigt att det bildas mögel på väggarna så känns det mycket kallare. Man blir liksom aldrig varm. När vi går och lägger oss om kvällarna så är lakarna så kalla att de känns blöta. Sånt är trist. Vi går ut här för att värma oss ;)
Yohanna i Las Palmas


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0