Skrivet den: 2014-02-12 Klockan: 22:42:09

Här ligger man i sängen redan

....fastän klockan bara är 21. Nu blir mamma stolt. 
Men jag är SJUK!





Jaha, fyra dagar tog det med Sverigebesök, så åkte jag dit. Exotiska bassilusker hittsmugglade från utlandet var ovanligt aggressiva i år och jag blev den första. 
Nu följer väl resten av familjen efter. 
Lagom till helgen. 

Fast jag är vid gott mod. 
Det var dags nu. 
Vi har varit friska jättelänge nu. 
Eller länge och länge. Länge för art vara en småbarnsfamilj. TVÅ månader utan varken hosta, snor eller feber. 
Det är ju himmelriket. 

Nu står det halsont och feber på menyn. Bara att bita ihop. 

Fast det är ju det där med att veta när man ska bita ihop, när man sjåpar dig och när det är befogat att tycka synd om sig. 

Jag försöker ju gå hem från kvällsjobbet ett par dagar i veckan. Igår kände jag art nått var på G och funderade på att ta bussen. 
- Sjåpa dig inte Yohanna och försök att komma undan.
Jag gick hem. 
Idag är det värre. 
Idag funderade jag inte, jag bara tog bussen. Solklart fall. 

Kanske är det så att OM man funderar, ja då sjåpar man sig. Om det är solklart fall, ja då är det.....
....solklart ;)

Smart tänkt där Yohanna. 

/Y

Kommentarer
Postat av: Caroline

Är det flunsan du fått, den härjar på rätt bra i Sverige. Men peppar peppar så har vi klarat oss (blir väl däckad i helgen då när jag skriver så här).

Krya på dig!

Svar: Peppar peppar på min övriga familj också.
Yohanna i Las Palmas

2014-02-13 @ 07:35:04
URL: http://barbaskon.blogspot.se
Postat av: Ruth i Virginia

Har du glömt regel nr ett?
Mammor får inte vara sjuka! Verboten!

Hoppas iaf att det är nåt som försvinner
i hast utan sviter. -
Nästan en halvmeter snö här i morse. Vackert. Men det smälter bort; har redan börjat.


Svar: Den regeln har jag aldrig hör talas om ;) ligga i sängen har jag hört är förbjudet ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-02-13 @ 17:00:56
Postat av: Freja

Usch då, krya på dig! Bra att du vilar, det är det bästa!

Svar: Vilar? Vad är det? He he. Nej vila örbäst och NU är det helg ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-02-13 @ 21:51:16
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0