Skrivet den: 2014-02-23 Klockan: 01:12:11

Här är det KO-lugn lördag idag

....jag VÄGRAR att stressa, bråka eller göra något idag. 
Vi kurerar oss. 

Jag har sovit siesta TVÅ gånger idag. 
Detta är livet ;)






Det har varit en lite små-jobbig vecka denna. Jag har jobbat med feber i kroppen och näs-sprayen i högsta hugg. Borde nog inte ha jobbat men ibland så blir det så ändå. 

Och det verkar som att efter att jag krävt lite extra mycket av kroppen en stund, så går den liksom i off-läge när den får tillfälle att slappna av. 
Den svarar bra på att bli krävd lite extra av, men idag, när den kunde strejka så gjorde den det. Förkylningen som jag trodde var på bättringsvägen har känns som den var tillbaka på ruta ett. 

Eller så var jag bara trött. 
Och TUR har jag som kunde få vara det i fred idag. 

Kroppen är beundransvärd. 
Den klarar så mycket mer än vad man tror. 
Bara man ger den en chans att återhämta sig. 

Men karnevalen är i full gång och vi skulle ha gått ut och tittat på den, och SKA göra det. Men idag var jag död och Lillskatten hade feber. Så det får vänta lite. 
Men rapport kommer. 
Den här helgen vilar vi. 

....och tvättar, lagar mat, bäddar rent i sängarna och skurar golv. Ni vet sånt där som INTE räknas som jobb ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Vilken härlig bild med alla fötter på, så slappt och mysigt det ser ut!

Svar: Det VAR det.......i typ TRE sekunder innan skitungarna började hoppa i sängen ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-02-23 @ 17:57:30
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Mycket vilsam bild. Tror jag ska ta
mej en tupplur också. Smittande på nåt sätt. :)

Svar: Ja visst blev det. Smittande ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-02-23 @ 18:07:57
Postat av: Jenny

Tror du gör rätt i att låta kroppen vila, och återhämta sig :)
Hoppas du mår bättre i morgon redan!
kram kram

Svar: Ja man ska låta kroppen återhämta sig. Annars kan det gå illa. Titta på alla som är utbrända. Sorgligt men sant.
Yohanna i Las Palmas

2014-02-23 @ 21:47:37
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0