Skrivet den: 2014-12-24 Klockan: 12:57:00

Här är det jusltök och tårar

....efter att jag läst polisens inlägg på Facebook om  hur de får hämta en ensam och rädd flicka som sitter i hallen och gråter för att hennes föräldrar är fulla och bråkar. Och julens förväntningar gått om intet.
Visst är det hemskt att en del barn har det så...
 
 


 
Men tänk om det är mamman som sitter i hallen och gråter och är rädd.
....för sina barn.
....för julen.
....för att förväntningarna gått i kras.
 
Ursäkta att jag kommer här med mina depparhistorier mitt i julskinkan och familjeidyllen.
Men här är det inte alls roligt idag.
 
Men precis som Emil i Lönnebergas mamma så hoppas jag att genom att skriva ner mina tankar och historier så kommer de inte längre att vara så hemska. Och genom att bevara dem inför framtiden så kanske de kan hjälpa någon annan.
Även om jag INTE har några svar på något att komma med.
 
Jag försöker justöka här hemma och undvika att gå upp i limningarna medans terroristerna härjar här hemma.
Jag fyller på allt eftersom tankarna kommer.
 
9:30
Otrolig sovmorgon i alla fall.
Lillskatten-terroristen verkar verkligen ha varit utmattad. Vi kan väl i alla fall hoppas på att det kan vara en av anledningarna till att hon varit så överdjävlig på sista tiden.
 
Laxen gravade jag in förra veckan - Hejja Yohanna!, så den ligger i kylskåpet och väntar. Redan färdig.
DOCK! fanns det ingen dill, så jag fick grava med koriander.
Eller det FANNS dill. På det superstora-långtbort-shoppingcentrumen med aslånga köer. Jag sket i det. Koriander gick ju bra på midsommar. Dillen i den svindyra gravlaxsåsen från IKEA får räcka.




 
 
 


 
 
* * * * * * * * * * * * *
MEN!
Jag funderar på att göra det allra hemskaste mot mina barn här på julafton.
Avboka Tomten.
Eller jag tror i alla fall att Tomten kommer att ha ett allvarligt snack med terroristerna och att julklapparna kommer att bli konfiskerade på obestämd framtid.
Får man göra så?



21:30
Nej nu skiter jag i detta med att deppa. Nu tar jag jul. 
Tre av fyra är finklädda och glada i alla fall. 

GOD JUL!!!!

....från Familjen Kaos. 






 
/Y

Kommentarer
Postat av: Tjejmorsan

Önskar dig och din familj en fortsatt underbar jul <3
Och vet du vad, det är helt OK att få känna att man inte är på topp.

Kram från mig till dig

2014-12-24 @ 23:14:47
URL: http://tjejmorsan.se
Postat av: Ruth i Virginia

Jättefin julbild av familjen Kaos!
Vem är det, som inte är finklädd?
Julgranen är fantastisk!
Det gjorde du bra, Yohanna!

Kram och god fortsättning, eller skulle jag säja
"bättre fortsättning"?
Nästa år blir fint! 5-åringar är inte så svåra
att handskas med, ska du se.

Kram!

2014-12-25 @ 00:07:25
Postat av: dalkullan

lägg ner bloggen...du skriver ointressanta saker jämt....inte många följare...verkar bara vara elände med barn ex,,,välkommen till vekligheten...o ingen bra reklam för ÄLSKADE Las Palmas...gå o lägg dig gumman...Feliz Navidad

2014-12-26 @ 01:20:06
Postat av: Ruth i Virginia

dalkullan

Du skämmer ut oss andra dalkullor!
Varför besvärar du dej med att gå in här och
läsa sånt du inte gillar?

Jag har sett dina ovänliga inlägg tidigare.
Var god och lägg av med dina förolämpningar!

Ruth i Virginia

2014-12-26 @ 20:44:17
Postat av: Anna

Heja dig Yohanna! Tycker det ser ut som en jättefin och glad familj på det fina julfotot! Tror tyvärr att allt för många stressar upp sig alldeles för mycket över det här med att allt ska vara så perfekt!

Och vad det gäller dalkullans inlägg så hoppas jag att du kan radera det! Finns ju ingen anledning att klanka ner på någons blogg över huvud taget! Det är ju ingen som tvingar dig att läsa det som inte intresserar!

Vet att vi är MÅNGA som gillar det du skriver Yohanna! Och som sagt allt är inte perfekt och då är det ok att skriva om det som är jobbigt istället för att låtsas - vi här känner ju till ditt begrepp Real Life!

Stor kram till dig och hoppas på fler inlägg av alla de slag snart!

2014-12-27 @ 12:51:50
URL: http://www.smids.blogg.se
Postat av: Stefan

Hej
Dalkullan är ett troll, och man matar inte troll. Det vill säga bara nonchalera så tröttnar det. Hoppas du hade en bra jul och får ett gott nytt år Yohanna!!

2014-12-27 @ 16:45:26
Postat av: Freja

Hoppas tomten tog ett snack med barnen om vad som krävs av alla i en familj för att det ska fungera! Jag har ju en gång packat ihop alla saker i min dotters rum och ställt undan dem. Hon fick behålla en bok, ett block och några pennor... Sen fick hon tillbaka sina prylar i omgångar när hon tagit ansvar för sitt rum och sina saker...

2014-12-27 @ 22:47:08
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Hyrestanten

Hoppas ert julfirande blev bra till slut. Vet inte om du brukar läsa Underbara Clara men skickar länken till hennes senaste inlägg. http://blogg.amelia.se/underbaraclara/2014/12/27/vi-glommer-inte/#comment-section
Man får en tankeställare och ens bekymmer krymper en aning. Ang. det där trollet på din blogg, kan du inte göra så att du måste godkänna kommentarerna innan de publiceras? Kram till dig!

Postat av: Evelina

Hoppas ni fick en bra jul trots allt.
Var tvungen att kika in efter ett tips från Meekatt.
Pratar dina barn svenska oxå?

2014-12-28 @ 00:09:53
URL: http://Evsi.se
Postat av: Stolpåsgård

God fortsättning Yohanna!
Vad kul att du fortfarande håller igång här med dina härliga familje historier och glada till rop.
Skönt att det blev god jul tillslut i allafall, slutet gott allting gott!
Fint foto på familjen och så stora barnen blivit...
Tänkte försöka mig på att blogga lite igen, fast nu från gårdsbloggen och inte från " Gardenhouse ", tro om du minns mig?!
Kram Sussi på Stolpås

2014-12-28 @ 15:18:22
URL: http://www.stolpasgard.blogspot.com
Postat av: Ruth i Virginia

Dags att önska dej och din fina familj
GOTT NYTT ÅR. Oskrivet blad.
Whatever will be, will be.

Stor kram!

2014-12-30 @ 14:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0