Skrivet den: 2014-12-02 Klockan: 00:51:33

Äventyr i Stockholm, söndag 29-11-2014

....och visst är det eleverna som skriver när jag citerar dem. De är SÅ duktiga. 

Söndagen alltså. 
Medans jag adventspyntade här hemma så hade tjejerna gått på galej och kommit hem tidigt på morgonen. 








"Vi åkte till en pub som heter nivå22
Där, drack vi 2 öl , lärdekänna några personer och pratade bara skvenska.
Vi kom hem och sov sent, så i morse vaknade vi kl. 12"








På söndagen hade de visst lunchdatat med en vän från utgången och fått lite glögg. 
Hoppas att de fick se lite julskyltning också. 
Men det fick jag ingen rapport om. 


"Vi besökte gamla stan och kollade några äffarer
Efter träffade vi med vår vän och åt middagen"
"Tailandska maten är mycket stark"
"Och har druckit glögg och ätit pepparkakor"
"Och BARA pratat svenska!!!"







Och vad tycker ni om Stockholm hittills, frågar jag. 

"Vi tycker om julmiljö"
"Och svenskarna är gulliga. Jag tror att de värderar att vi pratar svenska"
"Skansen är jättefint"
"Allt är mycket snyggt. Priserna är inte så höga
Vi trodde dem skulle vara högre"



Victor hamnade i Gamla Stan. 









"Kära bloggläsare! 
I dag försov vi lite men sedan gick vi till gamla stan, vi spenderade där nästan hela dag. Vi åt där och vi gick ( eller promenera!) till fotografiska museet, det var ganska roligt! Efter det sätte vi på ett kafe och vi stannade där för en timme.  Svenskar är inte van att öppna dörrar till varandra, ibland är de inte mycket "utbildat" men de tog oss foton och svarade våra fragor. Det gick bra"






"Och.. Man är inte en svensk förrän man äter smorgåser med gurkor"


Ha ha ha jag har alltid med mig skink- och ostmacka till jobbet och de har fått för sig att det är något typiskt svenskt. 
....och det kanske det är. 


/Y

Kommentarer
Postat av: Annelie

Men vad roligt att läsa. Så verkar ha en bra vecka i Stockholm! !

Svar: Ja de har det fullspäckat. Hoppas att de kommer tillbaka nöjda och glada.
Yohanna i Las Palmas

2014-12-02 @ 06:38:35
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: Freja

Så duktiga de är, vilken fantastisk lärare du varit/är!

Svar: Nu blir jag alldeles röd om kinderna. Tack!
Yohanna i Las Palmas

2014-12-02 @ 23:16:05
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0