Skrivet den: 2014-08-19 Klockan: 23:08:49

Här var vi på fest hos chefen

....för andra året i rad. Så det räknas väl som en tradition nu. 







Annars är allt kaos här. 
Upp och ner, om vart annat. 
Jag får nästan panik. 
Men det är bara att bita ihop och låta det passera. Det kommer ju att bli bättre. 
Så är det att börja nytt jobb. 

I natt satt jag uppe till tre och studerade alla verbformer. 
Gick upp halv sju fixade i ordning mig och tog upp ungarna. 
Klockan åtta tog vi taxi hem till en väninna som ställt upp som tillfälligt dagis under de två veckor som fattas tills att Älsklingen går på semester. 

Världens bästa dagis med två lekkamrater i bästa bus-ålder. 

Jag älskar att åka taxi här. Det är så fruktansvärt billigt. 
En resa på sju minuter kostar fyrtio kronor!!!!!
Jag skulle åka taxi jämt om jag inte var så snål. En bussresa kostar 8,50. 

Så buss till jobbet och buss tillbaka. 
Hämta ungar, laga mat och planera eftermiddagens klasser. 
För nu väntar privatlektion med en señora och senare min vuxengrupp. 

Svenska, svenska och svenska ;)







Men i helgen som var, fick jag komma på kalas och bli riktigt omhändertagen. 
Vilken lyx!

Älsklingens chef bjöd in till grill-och-pool-kalas under HELA dagen. 
Vi blev försedda med drinkar och mat, blev skyfflade till poolen, fick grillskådespel och tillbaka till poolen igen. 
Och så tårta och glass på det. 
Som en lisa för själen. 
Så skulle jag kunna ha det varge dag. 
























































































Och de bjöd på POTATISGRATÄNG!
Fattar ni hur länge sedan det var sedan jag åt en riktigt bra potatisgratäng?
Men så är ju värdinnan finska också. 
Det ska va en skandinav till detta med potatisgratäng. 

En härlig dag. 
En dag att minnas när snön faller utanför ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Så skönt med ett lyxigt avbrott i kaoset! Härligt att du är så efterfrågad, och att du kan använda just det som är speciellt med dig till en fördel i jobbsökandet, men visst blir det rörigt när familjelivet inte riktigt passar ihop med jobbet... Tur din väninna kunde ställa upp!

Svar: Ja vännerna räddade livet på mig ;) men just nu är det kaos ja. Men Jagger ju att det lugnar sig med tiden.
Yohanna i Las Palmas

2014-08-20 @ 23:49:19
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Anna

Vilken härlig dag det vrakar ha varit!
Antar att jobbet är lite tuffare i början innan allt liksom "rullar på". Upplever samma sak nu när jag varit igång på jobbet i två veckor, tiden räcker inte till så det får bli lite helgjobb så här i början för min del. Sen vet jag att det brukar lätta.

Lycka till! Kram

Svar: Bra! Då hoppas jag på samma sak hemma hos mig.
Yohanna i Las Palmas

2014-08-23 @ 09:19:49
URL: http://smids.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0