Skrivet den: 2014-08-15 Klockan: 09:44:00

Här har jag börjat jobba

....och ville bara tala om att jag lever. 
 
 


 
 
I alla fall så tror jag det. 
Hjärtat bankar och jag andas. 
Men jag är skrämd från vettet. 
 
Att börja att nytt jobb är inte roligt. 
Och skitroligt på samma gång. 
Man vill ju göra bra ifrån sig, komma tidigt och gå sent, visa att man är en seriös person. 
Plugga på nätterna och visa att man lär sig snabbt det nya msn ska göra. 
Ge ett bra intryck. 
 
Och samtidigt är jag så nervös och uppspelt på samma gång. 
Livrädd och förväntansfull. 
Hjärtat bankar. 
Magen är full med fjärilar. 
Jag kan inte äta och inte sova. 
 
Sånt tär på en. 
Igår somnade jag i svärmors soffa efter lunchen av utmattning. 
 
För det var fredag igår. 
Här. 
Idag är det helgdag. 
Nått helgon igen. 
 
Vi är i sommarstugan och ska ta det lugnt i dagarna tre. 
Jag ska plugga in en hel svenskakurs, så  jag vet vad jag pratar om, nu när jag ska lära ut svenska. 
 
 
Nattarbete
 
 
Ny arbetsplats. 
 
 
 
Men vi börjar med grill- och poll-kalas hemma hos Älsklingens chef idag. 
Ett år har gått och succén ska repiteras >>>
 
Trevlig helg!
 
/Y
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Jag byter ju jobb typ vart tredje år, och jag är sååå bekant med den där känslan! Ta det lugnt, ingen förväntar sig att du ska kunna allt, låt dem få känna sig lite duktiga och visa dig tillrätta, de har ändå gjort ett kap i dig!

Svar: Tack det var skönt att höra. Fjärilarna, eller rättare sagt noshörningarna, i magen lugnar dock inte ner sig.
Yohanna i Las Palmas

2014-08-16 @ 00:00:17
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Du är verkigen speciell! Jag beundrar din förmåga
att dela med dej av dina känslor och att ta dej själv i kragen och "JUST DO IT".
Dina elever är lyckliga ostar.

Svar: Ha ha tack! Som alltid en massa värmande ord från dig. Det värmer.
Yohanna i Las Palmas

2014-08-16 @ 05:02:11
Postat av: Lisbeth

Andas, det kommer att går bra!
Kramen

Svar: Jag andas för fullt här: in och ut. In och ut. Hjälp!!!! ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-08-16 @ 19:17:12
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0