Skrivet den: 2014-04-04 Klockan: 00:52:50

Här provade vi Angry Birds

....som är den "nya" ( ja nya och nya är väl att ta i, men vi har i alla fall inte varit där än) nöjesparken i Puerto Rico. 







Mina föräldrar frågade till Guldklimpens födelsedag vad de skulle köpa till honom. 
Och jag funderade. 
Herre Gud, vi har ju hela huset fullt med leksaker. Vi har leksaker till förbannelse här hemma. 
Han behöver inget mer. 
Men det är ju så roligt med presenter. 

Men presenter behöver inte alltid komma i paket. Några av de bästa gåvorna kommer som upplevelser och minnen för livet. 

- Ta oss till Angry Bird-parken sa jag till mina föräldrar. 
Och det gjorde de. Söndagen efter förra veckans födelsedagskalas. 






















































Ja nu ska vi se vad vi tyckte. 
Det är ganska så dyrt att gå in. Inget med gratis för vuxna som på lek-och-buslandet. Ändå gick Lillskatten in gratis för hon är under fyra år. Och morfar för han är över ???? Ja det framgick aldrig. Familjen kaos fick rabatt för vi är kanarier och mormor fick betala fullpris för hon är turist. 
Runt 40 euro gick det på totalt. Och då fick vi 10 euro i presentcheck till kafeterian. 

Vi tyckte att det var värt det. Det var ett kul ställe. 
Men man kan inte gå dit när det är stekande sol, mitt på dan, mitt i sommaren. 
Just denna dagen var det mulet, men när solen kom fram blev det varmt. Speciellt på de svarta studsmattorna. 
Då har de ändå ställen i parken som sprayar fukt på en när man går förbi. 

Kafeterian kan man hoppa över. Det var både dyrt och inte alla gott. Man får en stämpel på handen när man betalar, och med den tror jag att man kan gå ut och in i parken som man vill. Bättre arg gå till MacceD alldeles bredvid då och äta. Och så gå tillbaka igen efteråt. 






Den får godkänt av oss alltså. Även fastän det inte ser så mycket ut när man står utanför. 
Det gick att roa sig där ett tag ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Sådana ställen älskade vi när barna var yngre. Nu kräver de minst en rejäl berg och dalbana för att de ska vara intresserade...

Svar: Oj, sånt blir svårt att fixa här. I alla fall en rejäl en ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-04-04 @ 19:16:11
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Oh, va´ glad jag är, att jag inte behöver göra sånt där längre. Det var tröttsam ibland, men vad gör man inte för ungarna sina? Såg ut som en verkligt trevlig park. Härlig bild med pappa och barn på
nedväg!

Svar: Ja vad gör man inte för ungarna ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-04-05 @ 04:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0