Skrivet den: 2014-04-23 Klockan: 00:37:53

Här fick man ta till åtgärder

....när jag på hemväg från jobbet fick en känsla av att nu är det kört. 
Denna känsla känner jag igen. 

SKOSKAV






Det var bara att ta av sig pjucken och spatsera hem i strumplästen, det hade redan gått hål på blåsan och var outhärdligt. 
Jag fick offra nylonisarna. 

Jag känner det på mig på en gång. 
Det märks i fötterna. 
Jag får alltid skoskav. 
Av ALLT. 
Det är något konstruktionsfel på mina fötter. 

Fast på hemväg utan skor fick jag en blåsa UNDER foten istället, så nu blev det ju hugget som stucket. 

Sommaren är här i alla fall: första skoskavet fixat. 
Välkommen!

/Y

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Stackars Yohanna - får lov att lära sej gå på händerna! :(
Fy va´hemskt at få skavsår. De är så svåra att bli av med, om man måste ha skor på sej, vilket anses nödvändigt, när man går på stadsgator. :)
Det tycks att du måste skaffa dej en personlig skomakare.

Svar: I morgon blir det händerna ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-04-23 @ 03:45:50
Postat av: yaiza

känner igen det där :-)
du får göra som jag, alltid ha ett par skor i väskan, har lyckats hitta dom tunnaste sandalerna som finns, dom går att rulla ihop o ha i en påse i ett hörn i vilken handväska som helst :-)


Svar: Skitsmart ju. Jag ska leta reserver till väskan.
Yohanna i Las Palmas

2014-04-23 @ 08:51:54
URL: http://blogg.loppi.se/blingmorsan
Postat av: Lisbeth

Usch och fy! Skoskav är det värsta som finns..
Skoskavsplåster, hjälper det något?
KRam

Svar: Plåster hjälper nog. Men få ska man nog sätta på den INAN ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-04-23 @ 13:30:13
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com
Postat av: Freja

Samma här, alltid skoskav, även av skor jag haft i år. Så fort det blr lite varmare så kommer skoskavet direkt. Har alltid compeed i väskan. När jag gjorde lumpen (tidigt 80-tal) så använde företaget som gör compeed försvarsmakten som testare. Jag var en av dem som fick vara med och prova och utvärdera. en tycker ju att jag skulle kunna få åtminstone några paket som bealning och slippa köpa upp apotekets halva lager varje vår och sommar... Förra våren var jag till och med tvungen att köpa nya skor när jag var på tjänsteresa, kolla gärna här: http://frejareddevil.wordpress.com/2013/06/16/bokkaraktarer-pa-besok-och-en-sommarrapport/

Svar: Skönt att höra höll jag på att säja. Men du fattar vad jag menar. Vi får skriva ett affärsflrslag till vopeed. Det är ju skitdyrt.
Yohanna i Las Palmas

2014-04-23 @ 23:19:20
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0