Skrivet den: 2013-09-23 Klockan: 01:25:24

Här vilar jag upp mig på stranden idag

Uff!
Uff Uff!
Vilken jäkla vecka det har varit. 
Igen. 
Jag är helt slut. 
Död som människa ;)

Men det ordnar upp sig snart igen. Vi är på stranden idag och bara är. 
Jag vägrar att göra någonting. För ett par timmar i alla fall. 






Det har varit en vecka med fortsatt inskolning, tillbaka-till-verkligheten-anpassning, förberedande av överasknings-födelsedagskalas till både fredagen och lördagen, med tillhörande födelsedags-tårts-tillverkning, uppletade av det sista skolmaterialer, föräldramöte för både skola och svenskakurs och det vanliga med handling och tvätt och Gud vet vad. 

Visserligen bara roliga saker. Men med tidiga morgnar, uppvak på nätterna och sena sänggångar på grund av bloggning, det är då som inspirationen slår till, så blev det lite utmattning där på slutet. 

I torsdags var jag hos bästa väninnan och lämnade en födelsedagstårta som hon önskat sig. Det blev spontanmiddag som jag fixade medans hon nattade sonen, den bästa sortens present man kan få enligt henne. Färsk pasta och rödvin, och så började det spöregna när jag skulle gå hem, så då blev det ju inte en tidig kväll fastän vi var två slutkörda småbarnsmammor som behövde sova. 
Rödvin brukar ha den effekten. 






Och på fredagsmorgonen så överraskade jag henne på jobbet med frukost, blommor och skumpa på jobbet efter att jag lämnat in ungarna i skolan. 
Det sortens present som JAG gillar. Som inte kostar skjortan men som glädjer så mycket i vardagen. 






På fredagskvällen så ordnade väninnans fästman ett överaskningskalas för henne på en takterass så det var bara att dra på sig festblåsan och ut i dimman igen.  Trots att det var ytterligare ett överraskningsfödelsedagskalas inplanerat i sommarstugan på lördagen och det inte fanns nån tid för att sova ut på lördagen och vara bakis. 






Alltså på lördagen var det bara att hiva upp sin trötta lekamen, packa väskor och ungar, strunta i bakfyllan och bege oss söderöver. 
Men jag hade spypåsen beredd i knät under hela bilfärden. 
I fall att. 

Vilket jäkla lidande. 
Vad man utsätter sig för. 
Det var bara att sätta igång att förbereda nästa kalas och hiva en öl i farten. Inget bra sätt att hantera bakfylla på men garanterat ett som fungerar. Och när man måste så måste man ;)

Det blev en jäkla fart på mig, eller jäkla och jäkla, jämfört med innan så. Och vi genomförde kalas nummer två med bravur. Trots att det blev lite molnigt, poolen var stängd på grund av renovering och att födelsedagsbarnet inte blev så överraskat som förväntat. 






Men vid ett på natten, ja så pass lyckat blev kalaset att det höll på hela eftermiddagen och ända fram till över midnatt, ja då började ögonen fara igen på mig och jag satt och nickade till mitt i festen. Då var jag slut. 

Och idag, ja då sitter jag här och bara är. 
En liten stund i alla fall innan det blir dags att packa ihop och åka hem till Las Palmas för ännu en skolvecka och jobbstart för denna slutkörda mamma. 

Måndag here we come. 

/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Det låter som en bra plan. att bara vara några timmar...

Svar: Ja jag fick några timmar där. Men idag satte vardagen igång igen med kaos och nu är jag slut igen ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-09-23 @ 23:22:42
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0