Skrivet den: 2013-09-27 Klockan: 00:23:31

Här tar jag helg nu

...helg i den mening att jag har överlevt första arbetsveckan. En dag till med "vardagsjobbet" innan vi tar helg hela familjen.
Men fredagar är jag jobbledig.




 
Det var jobbigare än jag trott det här med att börja jobba igen efter TIO års.....ja vad ska man kalla det?....lull-lullande, studier, arbetslöshet, mamma-ledighet?
Jag trodde att det där klarar jag med en klackspark, "piece of cake" så att säga, men jag är helt slut.
 
Tycker ni att jag tjatar?
Att börja jobba är väl inget att klaga på....
Men jag är överväldigad. Det har blivit så fullt i huvudet med sinnesintryck att jag får nog kortslutning snart.
Bäst att vila upp sig i helgen.
 
Men ni vet när man börjar på något nytt, som man längtat efter och vill göra gott intryck.
Jag går ständigt och tänker på detta, försöker planera i huvudet, komma på nya ideér, vad SKA jag hitta på?, hoppas ingen kommer på mig att jag är en fake....osv.
Jag sover dåligt på nätterna, drömmer om detta, tänker ständigt på detta.
Ja ni fattar = härdmälta ;)
 
Sånt som går över med tiden, när nyhetens behag lägger sig och man blir varm i kläderna.
 
I morgon ska jag njuta av ledig fredag. Vilket betyder: bädda rent i sängarna, skriva veckomatsedel + veckohandlings-lista, tvätta veckans skol- och jobbar-kläder och packa inför helgens sommarstuge-åkning.
 
Ja ni vet.
Normala saker.
Sånt som man inte hinner när man jobbar ;)
Jag jobbar sha la la la la. Jag jobbar ;) Working mam ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Lena

Du var snabbt igång ! Sen är det ju så att man blir väldigt trött bara av att man försöker göra ett gott intryck. Snart är du varm i kläderna som working mum! Hoppas det är roligt med stimulans utanför hemmet! Ha en alldeles väldigt skön avkopplande helg! Som du säkert vet har vi höst men sol och fint i Örebro ! Hälsar Lena

Svar: Snabbt igång, ha ha. Igång är det som jag minst känner mig som just nu. Men det kommer....hoppas jag ;) Trevlig helg.
Yohanna i Las Palmas

2013-09-27 @ 09:31:28
Postat av: Anna Smid

Allt nytt tar ju på kraft och ork precis som du skriver! Och konstigt vore det väl kanske annars så klart! Men ge det ett tag så är du snart varm i kläderna ska du se! Fast lite lärarsjuka har du nog drabbats av då man ständigt och jämt planerar och funderar för att hitta det bästa för eleverna... Tro mig, så har jag det ständigt (dag och natt) men jag ser det som ett tecken på att jag gillar det jag pysslar med!

Trevlig helg!

Svar: Tack för det, det tror jag också. Jag får ge det lite tid. Ha ha lärarsjukan hade jag inte hört talas om. Det är det jag har alltså ;) Trevlig helg på dig också.
Yohanna i Las Palmas

2013-09-27 @ 14:24:42
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Ruth i Virginia

Du tycks alltid, eller ofta, underestimera dej själv. Från vad jag lärt mej fr din blogg, tror jag att du är otroligt kapabel i vad än du tar dej för. Tror att ni behöver vara hemma över veckändan istället för allt packande och stökande för att vara i sommarstugan. Skulle det inte var skönt att vara hemma och göra lite av ingenting?

Svar: Ha ha det var precis det vi bestämde oss för här nu i eftermiddags. Skönt. Väldigt skönt känns det.
Yohanna i Las Palmas

2013-09-27 @ 22:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0