Skrivet den: 2013-09-20 Klockan: 00:51:50

Här blev det en listornas dag idag

...när jag försökte ta tag i alla aktiviteter och strukturera upp dem för att fp en överblick och inte tappa nått mellan stolarna. 

En del säger ju att man ska vara försiktig med att göra listor. Att de i vissa fall kan stressa upp mer än lugna ner. Men jag tycker om mina listor och fortsätter göra dem. För de får i alla fall MIG att känna att jag slösar mindre tid på att försöka komma i håg allt i huvudet. 




Favoritsysselsättningen hos Yohanna: skriva listor. 




Vad måste jag komma ihåg?




Veckomatsedel 




För att kunna handla ordentligt. 




För på sista tiden, eller rättare sagt i hela mitt liv, så verkar det som att jag spenderar mer tid organisera andras överaskningskalas än vad jag själv tillbringar på att gå på överaskningskalas som folk anordnat för mig. 
Ytterligare en födelsedagstårta levererad till ett födelsedagsbarn. 

Nej jag är inte bitter.....;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Anna

Listor är toppen!

Svar: Listor är livet!
Yohanna i Las Palmas

2013-09-20 @ 16:57:56
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Freja

Jag älskar listor, skulle aldrig klara mig utan dem! Fast ibland glömmer jag dem hemma, men eftersom jag skrivit dem kommer jag ihåg dem, jag kan se dem i mitt huvud och komma ihåg vad som står där... Hade jag INTE skrivit ner det utan bara tänkt på vad jag skulle göra så hade det varit borta...

Sen gillar jag att din lista är blandspråkig!

Svar: Ibland verkar det bara vara så som att bara skriva dem hjälper till att lugna ner mig. Ha ha det där ned att blanda språken går av bara farten.
Yohanna i Las Palmas

2013-09-20 @ 21:33:09
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: countrylivingintheciity.blogg.se

LOVE listor!
Jag är också en överraskningsmänniska. Syrran ska få blommor 75 mil från mej på sin födelsedag. På sitt jobb, skolan. Inför alla elever och de ska spela Anna hade en vän m en bil, Håkan Hellström. Moahahha! Hade du bott inärheten hade jag nog klurat ut något till dej med! :D

Svar: Åh så härligt att höra. Det är sånt som verkligen uppskattas. När folk tänker till.
Yohanna i Las Palmas

2013-09-21 @ 12:39:19
URL: http://countrylivingintheciity.blogg.se/
Postat av: Jenny

haha, några punkter är ju bara sååå underbara: "Hämta ungar" och "lämna ungar" - ja, tänk om du inte skrivit upp det !!! *big smile*

Svar: Ja sånt där är viktigt art skriva upp annars kan set falla mellan stolarna ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-09-21 @ 18:55:52
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0