Skrivet den: 2013-10-15 Klockan: 00:06:00

Måndagslista med fartygsbesök

....och zzzzzzzzz. 
 
Ha ha ha jag upprepar mig väl aldrig?
Men jag är helt slut....igen. 
Tiden bara springer ifrån mig och jag verkar inte kunna få nån ordning på detta med att kunna fördela tiden så att den räcker till allt det jag vill hinna med. 
 
 
 
 
 
Blogga till exempel. 
 
Jag har hela huvudet fullt med saker som jag vill visa och berätta, saker jag har tänkt på och vill dryfta och framtidsplaner och förväntningar. Men när jag kommer så långt på dagen att det blir lugn o ro och jag ligger här i soffan, ja då börjar ögonlocken fladdra och det är dags att knoppa. 
Ingen kraft kvar att sätta sig att knappra på datorn. 
Men jag bloggar i huvudet.....hela tiden. 
 
Jag hinner inte, skynda, jag hinner inte, osv. Gnager det i huvudet ständigt och jag tror att det är DET som gör en så trött. Inte själva det som man gör utan pressen i själen om att man vill göra mer. 
 
Som idag var svenskaklasserna på studiebesök på svenska marinens utbildningsskepp Gladan >>> & >>> som ligger i Las Palmas hamn just nu. 
Det tog ju hela eftermiddagen och var helt annorlunda mot vad vi brukar pyssla med på måndagsefter-middagarna. 
Och det måste jag ju visa. 
 
 
 
 
 
 



 




 








 
Fråga mig inte vad vi fick lära oss ombord för det kommer jag inte ihåg. Jag hade fullt sjå med att försöka få TJUGO ungar att INTE falla över bord ;)
Nej men det var lite stressigt där ett tag och nervöst med alla små fingrar som ville pilla på precis allt. 
 
Jag sa till kaptenen att klarar skeppet detta, ja då klarar det nog vilken annan storm som helst. Hårdaste kvalitetstestet ever detta, studiebesök av ett tjog klåfingriga wannabee-pirater. 
 
Och oroa er inte för blogguppdateringen. Jag kommer på något som fungerar ska ni se. 
En lista kanske....
 
/Y
 
PS ja just ja, jag skulle ju skriva måndagslista också. Det var ju därför jag började skriva ju. 
 
Idag, måndag, är jag lycklig över:
 
- att jag har så mycket roligt i mitt liv att jag inte hinner blogga. 
 
- att jag hittar svenska föreningen och kommit in i ett skönt gäng där. Det känns tryggt på nåt vis. 
 
- att vi haft en underbar men tröttsam helg som jag får återkomma om. 
 
- att vi fick tag på julsaker på Ikea i helgen även om vi INTE tänker börja med julen än på länge. 
 
- att den trasiga datorn, ja nu igen, gick att laga i helgen. Formatera kanske inte är så dumt ändå. 
 
Det var det.....
DS

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Vilken trevlig utflykt :) Kul att du har hittat ett härligt gäng.
Känner igen det där med att "blogga i huvudet"...jag tänker mycket men orkar hälften :)

Svar: Ja tänk om man bara kunde ha en kabel kopplad mellan skallen och bloggen .....eller inte kanske ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-10-15 @ 13:44:38
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Ruth i Virginia

Det var verlkigen modigt av er att ta med er så många so unga barn ombord. För att inte tala om den modiga besättningen. :) Tänk att få ligga i hängmatta precis som sjömännen gör (tror jag kanske)
Tur att ingen föll i vattnet.

Svar: Vi hade faktiskt hjälp av en del föräldrar ska jag väl erkänna i ärlighetens namn ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-10-15 @ 21:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0